SFD.pl Zdrowie i Uroda

Dodaj odpowiedź

Ginekomastia, ścieżka NFZ, Trójmiasto

Wysłana -
Cześć!
Postanowiłem w końcu pozbyć się tej nieszczęsnej ginekomastii. Mam 23 lata, trenuję siłowo od około 6 lat. Mam za sobą mocną redukcję ~40 kg.
Prywatnie udałem się do endokrynologa, zlecił mi on badania krwi i USG sutków.
Wyniki badań - Testosteron w dolnych granicach, prolaktyna w górnych. USG wykazało powiększone gruczoły w obu sutkach (około 3cm każdy w osi poziomej).
Endokrynolog stwierdził że ginekomastia jest najprawdopodobniej pozostałością po otyłości i teraz jedyna opcja to zabieg chirurgiczny. Polecił mi skierować się do lekarza rodzinnego i dostać od niego skierowanie do poradni chirurgii/chirurgii plastycznej. Mam kilka pytań:
- Podczas wizyty u lekarza rodzinnego poprosić o skierowanie do poradni chirurgii czy poradni chirurgii plastycznej? W którejś z nich jest większa szansa na uzyskanie zgody na zabieg refundowany? (Dodam tylko że sprawdzałem kolejki w Trójmieście - do chirurgów kilka tygodni a do plastyków najwcześniej listopad więc szybciej dobiję się do poradni chirurgii)
- Lekarze chętnie zgadzają się na refundowanie zabiegu czy trzeba raczej o to walczyć i prowadzić z lekarzem odpowiednio rozmowę?
- Gdy już uzyskam skierowanie - jest ktoś z Was w stanie polecić konkretną poradnię na terenie Trójmiasta albo Olsztyna?

Z góry dziękuję za pomoc :)

Zmieniony przez - Klepak94 w dniu 2017-06-19 22:00:26
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Chirurg Cię pokroi, plastyk bardziej zadba o estetykę. Jeśli masz już skierowanie od POZ to idziesz normalnie na NFZ i niczego nie musisz tłumaczyć tym bardziej się prosić, po prostu wskakujesz w kolejkę i tyle.
Wysłana -
@krzykacz, dziękuję Ci za odpowiedź :)