SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź Kliknij i dowiedz się więcej o budowaniu masy!

FBW siła+masa

Ankieta - proszę o pomoc

Płeć Mężczyzna
Wiek 28
Waga 65
Wzrost 175
Cel treningowy Masa
Staż treningowy na siłowni 8 miesięcy
Uprawiane inne sporty Brak
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) Full
Dieta Tak
Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje) Brak
Zażywane suplementy Kreatyna, Bcaa, ZMA, WItaminy
Ostatnio przerabiany plan FBW
Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)
Wysłana -
A jak dobrać ciężar w typowo hipertroficznym treningu w przedziale powtórzeń 8-12, np chcę robić 4x10 w wielostawowych ćwiczeniach, to sprawdzam max dla 10 powt? zaniżam ciężar np o 10 kg i progresuje tak samo jak w 5x5, czy sprawdzam maxa dla jednego powtórzenia i kształtuję progresje od 1-4 s w przedziale 60-80 % ciężaru dla tego jednego powtórzenia?


Zmieniony przez - Bobsoon w dniu 2017-07-17 20:05:23
Wysłana -
Nie zawsze przeliczanie się sprawdza dobrze z maksa dla 1 powt.

Dobrze jak byś znał orientacyjne ciężary z 10 powt ale jak nie znasz to na treningu musisz wyczuć.
Wysłana -
czyli mogę sprawdzić jakim maksymalnym ciężarem mogę zrobić dane ćwiczenie w zakresie 10 powt a później zaniżyć o 10 kg tak żeby co trening dokładać po 2,5 kg? czyli w ciągu 2 tyg dojde do maksa, nie mogę ogarnać jak to wszystko policzyć, ile zaniżyć, ile i jak często dokładać żeby były efekty i się nie przetrenować


Zmieniony przez - Bobsoon w dniu 2017-07-19 18:10:02
Wysłana -
A nie możesz po prostu zrobić rampy po 10 p ? Zacznij od pustej sztangi i dokładaj po 5-10kg co serie wykonując cały czas 10 ruchów .W końcu dotrzesz do serii, w której te 10 pójdzie ciężko .
Wysłana -
Rozumiem rampa w celu znalezienia maksa dla 10 powtórzeń a nie na każdym treningu? powiedzmy że znam cieżar max dla 10 powt. Jak teraz rozlożyć cieżar w 4 seriach? np dla 70 kg, orientacyjnie czy liczyć to jakoś procentowo?
Wysłana -
Bobsoon
Rozumiem rampa w celu znalezienia maksa dla 10 powtórzeń a nie na każdym treningu? powiedzmy że znam cieżar max dla 10 powt. Jak teraz rozlożyć cieżar w 4 seriach? np dla 70 kg, orientacyjnie czy liczyć to jakoś procentowo?


Na początku orientacyjnie będzie ok
Wysłana -
Zaniżyć ciężar tak żeby do tego maksa 70 kg w ostatniej serii dojść około 3 tyg? np zaniże do 60 i będę robił tak
1 30 kg
2 40 kg
3 50 Kg
4 60 kg Co trening dokładam 2.5 kg
Wysłana -
Bobsoon
Zaniżyć ciężar tak żeby do tego maksa 70 kg w ostatniej serii dojść około 3 tyg? np zaniże do 60 i będę robił tak
1 30 kg
2 40 kg
3 50 Kg
4 60 kg Co trening dokładam 2.5 kg


Ja bym 5-6 tyg potrenował z daleka od maksa .
Wysłana -
to może zacznę tak:
1 35
2 40
3 45
4 50 wtedy będę miał 8 dokładek po 2,5 kg, ćwicząc dwoma zestawami A i B 8 trening czyli max wyjdzie w 5 tyg


Zmieniony przez - Bobsoon w dniu 2017-07-20 16:44:08
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź