SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

FBW czy dodawać tył barków i szrugsy

Wysłana -
Witam
Mam taki plan FBW który mi pasuje ale zastanawiam się czy dodać coś jeszcze barki na barki tył + czy dodwać szrugsy na czworoboczny Co o tym myślicie ?

A
Przysiady 5X5
Wiosłowanie sztangą nachwytem 5X5
Wyciskanie sztangi Płaska 5X5
Uginanie ramion sztanga chwyt szroki 3 X 12
Unoszenie sztangielki w bok 3x12
Ściąganie drążka wyciągu pionowego wzdłuż tłowia 3x12
Łydki - wspięcia na maszynie (ruch dwustawowy) 3x12
Brzuch - plank 5 x 40 sec min

B
MC klasyczny- 5X5
Podciąganie 5x - max
Wypychanie sztangielek w pramidę ławka płaska 5x5
Wyciskanie sztangi sprzed głowy (żołnież) 5x5
Uginanie przedramienia w oparciu o kolano 3x12
Łydki - wspięcia na maszynie (ruch dwustawowy) 3x12
Brzuch - unoszenie nóg w zwisie 4x20

C
Przysiady 5x5
Wiosłowanie hantlem w podporze 5x5
Wyciskanie sztangi w skosie dodatnim 5x5
Uginanie przedramion ze sztangielkami z supinacją 3X12
Przyciaganie sztangi do brody pionowo 3X12
Francuskie wyciskanie 3x12
Brzuch - scyzoryki na ławce 4x15
Łydki - wspięcia na maszynie (ruch dwustawowy) 3x12
Wysłana -
Trening siłowy jest podstawą w sytuacji, gdy chcemy zmienić swoją sylwetkę na lepszą jakościowo. Wybór treningów jest spory. Jednak jednym z bardziej popularnych jest Full Body Workout, czyli trening ogólnorozwojowy. Zasada jego polega na tym, że trenujemy całe ciało, czyli wszystkie partie mięśniowe na każdym z treningów. Treningi takie podzielić możemy sobie np. na 3 razy w tygodniu, a każdy może być inny. Istotne jest to, aby skupić się na podstawowych, złożonych i wielostawowych ćwiczeniach.

Istotne informacje odnośnie do treningu FBW możemy poczytać w tym artykule: http://potreningu.pl/articles/209/trening-na-dobry-poczatek--act-i-fbw.

Twój trening wygląda dobrze. Warto jednak zmienić w nim pewne szczegóły. Są to między innymi:

- zmiana kolejności, dając ramiona na koniec treningu,
- eliminacja kontuzjogennego ćwiczenia "przyciaganie sztangi do brody pionowo" i zastąpienie go np. push press,
- zamiana ćwiczenia "unoszenie sztangielki w bok" na bardziej złożone,
- im mniej ćwiczeń izolowanych, tym lepiej,
- dodanie szrugsów nie jest konieczne, możesz je dodać w innym treningu, po zmianie obecnego.



Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
witaj, osobiscie bym zmenil kolejnosc, dajac ramiona na koniec treningu i niekoniecznie co trening, a np co drugi
co do barkow, daj cos bardziej zlozonego w A, a w C zamien sztange na hantle
Wysłana -
Zapomniałem edytować kolejność:) tu masz rację:) ramiona daje zazwyczaj na koniec i jak robie je poki co 3 razy robi to fajną robotę więc póki co chciałbym to zostawić... Co byś proponował w A? odwrotne rozpiętki na ławce skośnej?
W C próbowałem z hantlami, ale nie szło tak fajnie jak ze sztangą:) A jak szrugsy dodawać gdzieś? Tył barków dać jeszcze jedno ćwiczenie gdzieś?



Zmieniony przez - R.o.o.b w dniu 9/25/2017 10:28:33 PM

Zmieniony przez - R.o.o.b w dniu 9/25/2017 10:29:19 PM
Wysłana -
Dodaj jakiegoś Face pulla i załatwisz od razu tył barkow wraz z górna linia grzbietu.
Wysłana -
ronie220
Dodaj jakiegoś Face pulla i załatwisz od razu tył barkow wraz z górna linia grzbietu.


A co myślisz o ewentualnym high pull z kolan?
Wysłana -
R.o.o.b
Zapomniałem edytować kolejność:) tu masz rację:) ramiona daje zazwyczaj na koniec i jak robie je poki co 3 razy robi to fajną robotę więc póki co chciałbym to zostawić... Co byś proponował w A? odwrotne rozpiętki na ławce skośnej?
W C próbowałem z hantlami, ale nie szło tak fajnie jak ze sztangą:) A jak szrugsy dodawać gdzieś? Tył barków dać jeszcze jedno ćwiczenie gdzieś?




Zmieniony przez - R.o.o.b w dniu 9/25/2017 10:28:33 PM

Zmieniony przez - R.o.o.b w dniu 9/25/2017 10:29:19 PM


Im mniej izolacji w planach całościowych tym lepiej bo nie musisz pakować tam zbędnych izolacji bo ćwiczenie złote załatwią sprawę.
Wysłana -
Czyli Facepull z kolan załatwi mi temat ? Co do izolacji prawda jak najmniej ....
Wysłana -
R.o.o.b
Czyli Facepull z kolan załatwi mi temat ? Co do izolacji prawda jak najmniej ....


To nie to ćwiczenie Ty zapewne myślisz o high pullu a nie face pullu. Poszukaj sobie na yt to znajdziesz bez problemu ćwiczenie.
Wysłana -
Prawda high pull z kolan :)o to mi chodziło :)
Wysłana -
R.o.o.b
Prawda high pull z kolan :)o to mi chodziło :)


Lepiej na obecnym etapie wprowadź face pull bo będzie lepszy i dobrze też zaangażuje do pracy rotatory stawu barkowego.
Wysłana -
High pull Ci za wiele masy nie zbuduje, bo to ćwiczenie dynamiczne. Plus jest trudne technicznie, wiec duże prawdopodobnienstwo ze z niego nie wyciągniesz nic .
Strona 1 z 31
Dodaj odpowiedź