SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

FBW- Więcej powtorzeń ?

Wysłana -
Witam !
Wzrost 170cm
Waga 65 (było 56)
Dieta "na mase", zbilansowana, wyliczone zapotrzebowanie
Trenigng FBW od ponad roku

Mam problem chlopaki. Nie moge ruszyc z miejsca.
Zatrzymalem sie i ani waga ani obwody nie ida w gore.
Robilem 2tyg przerwy na celowe roztrenowanie, wrocilem z 20% mniejszym ciezarem i nic nie idzie do przodu. Zastanawiam sie co zrobic.
Wyczytalem na naszym forum (posty z 2005-2007r wiec wiele moglo sie zmienic) ze bardzo dobrym rozwiazaniem moze byc wykonywanie np 20 powtorzen danego cwiczenia. Byla w tych postach wielka wojna, chcialbym sie dowiedziec jak sprawy maja sie w 2017r. Szukam pomyslu na ruszenie do przodu. Do tej pory sucha masa i obwody zwiekszaly sie prawidlowo.
Zaatanawia mnie tez to czy nie zmniejszyc ilosc serii na biceps i triceps z trzech do dwoch. Moze po wielostawowych cwiczeniach trzy serie to za duzo z drugiej strony czy dwie wystarcza ? W koncu cwicze juz jakis czas wiec bodziec musi byc.

Moj aktualny trening po przerwie:

Nogi: Przysiady ze sztanga na barkach 4s
Plecy: Wiosłowanie 4s lub drązek max powtorzen 4S
Klatka: Wyciskanie plasko lub skos 3s
Barki: Unoszenie hantli bokiem w gore siedzac 3s
Triceps:Pompki na poręczach 3s
Biceps: Uginanie ramion z hantlami (z supinacją) stojac 3s
Brzuch: Allahy 4s

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Cały czas jedziesz tym samym planem? Jeśli nie chcesz rozstawać się z FBW spróbuj może podzielić obecny na 2 plany. Jakaś modyfikacja ćwiczeń by się przydała żeby "zaskoczyć" mięśnie.
Wysłana -
To jest nowy plan, ktorym zaczalem cwiczyc po przerwie.
Wysłana -
pdziel naplan A i B i bedzie ok
zakres powtorzen 12 i styka
Wysłana -
Jakbyś podzielił na A i B to w jednym pokusił się o obowiązkowy( przynajmniej dla mnie) martwy ciąg. Ja tam się cieszę jak wypada tydzień gdzie 2x robię MC.
W A zostaw wznosy hantli bokiem, ale postaraj się na stojąco, będziesz dodatkowo spinając brzuch, który odciąży odcinek lędźwiowy dbał o prawidłową postawę co jest nieodłączne przy siadach i mc. W treningu B daj np wyciskanie żołnierskie.
Ilość serii na klatkę pokusiłbym się o zwiększenie do 4-5 serii.
W dzień A płaska, dzień B skos np.
Dałbym coś na dwójki np. mc na prostych nogach lub na maszynie(jedynie maszyna jakiej ja używam przy FBW).

Brzucha ja osobiście nie robię dodatkowo bo i tak dostaje swoje przy mc, siadach, wiosłowaniu, żołnierskim itp. Po skończonych ćw jak robię rozciąganie to dodatkowo wykonuje w dzień A planka, w dzień B side planka.
Wysłana -
Dzieki ze sie tak rozpisales. Wszystko zrozumialem i na pewno sie do tego zastosuje.
Moglby mi ktos powiedziec jak to jest z tymi seriami w FBW ?
Kazdy pisze o 9 seriach na tydzien na duze i 6 seriach na male grupy. Czy to jest tak ze tak musi byc, czy to jest zarys dla poczatkujacych ?
Cwicze od ponad roku i myslisz ze wyjdzie mi to na dobre jesli od teraz bede robic 4 serie na klatke ? To bedzie 12 serii/ tydzien.


Mysle tez o odzywce przed treningiem S.A.W moze to da mi troche kopa zeby ruszyc z miejsca. Mam nadzieje ze nie bedzie jeszcze gorzej jak po np miesiacu przestane to brac bo organizm sie przyzwyczai. Nie biore zadnych supli poza jednym cyklem na kreatynie.
Wysłana -
Kiedyś faktycznie coś kojarzę, że było powielane, że małe partie 9-12 serii, duże 12-16. Co do ilości partii to fajnie i w krótki sposób opisał Knife w artykule:
Ilość serii
Ilość serii jest jak najbardziej odpowiednia

Co do przedtreningówki to pytanie czego od niej oczekujesz, większej pompy, pobudzenia? To Twój 1 kontakt z przed treningówką?

PS. Tutaj masz jeszcze ciekawy artykuł gdzie TomQ-MAG
Serie FBW
Sam przy martwym,siadach oraz na klatce mam po 5 serii po 8 powtórzeń.


Zmieniony przez - ogoremat w dniu 2017-06-17 22:04:59
Wysłana -
Naprawdę dziekuję wszystkim za pomoc. Przeraża mnie ta rozbieżność. Różne badania, rozne opinie. Nie jedz tego/ jedz, malo powtorzen/duzo, tego kategorycznie nie mozesz/jednak to musisz. Dopiero sie tego wszystkiego ucze, wiec wszystko bede na sobie testowac z czasem.
Moim celem nie jest bycie kulturysta/sportowcem. Chodze na silownie dla zdrowia, z racji tego ze sie tym zainteresowalem i dla wypracowania "fajnej" sylwetki.

Co do odzywki, to mysle o pobudzeniu. Mysle ze wkladam w trening cale serce, ale moze jednak to nie jest jeszcze wszystko ? Nie mam zakwasow na drugi dzien, czy uczucia zmeczenia miesni a jestem w stanie wykonac tyle serii ile mam w planie maxymalnie po 12-10 powtorzen. Wiec nie rozumiem...
Wysłana -
Niestety nie ma złotego środka, są główne wskazówki według których należy postępować, ale każdy jest inny i część rzeczy należy przetestować na sobie i wyciągnąć wnioski co na Ciebie działa

Co do przedtreningówki to s.a.w fajna i ciekawa opcja, ale trochę droga Jakbyś chciał przetestować jak na Ciebie zadziała pre workout proponowałbym uderzyć w coś tańszego, ale z równie ciekawym składem, mniejsza dawka w porcji kofeiny kosztem zwiększonej gramatury beta alaniny, argininy, cytruliny bez dodatku kreatyny co np dla mnie jest korzystnym rozwiązaniem

Pump Ostrovit

Może się wydawać, że wszędzie gdzie mogę to proponuję akurat to, ale wg mnie dobry produkt, za małą kasę. Mi osobiście podszedł i bardzo sobie chwalę.
Wysłana -
Ilość serii zwiazana jest tez z iloscia powtorzen. To wszystko ma znaczenie. Jezeli zrobisz wyciskanie lezac 3x10 a 10x3 i co serie w obu przypadkach bedziesz dodawal kg to gdzie wykonasz najprawdopodobniej wieksza prace?
Wysłana -
Jeszcze sie zastanowie nad ta odzywka, w kazdym badz razie dzieki za Twoja opinie i propozycje.

Zdalem sobie sprawe z tego, ze wszystko trzeba testowac na sobie, bo kazdy organizm jest inny i ilu cwiczacych- tyle opinii, ale napisales ze sa jednak jakies ogolne zarysy.
Wiec chcialbym sie dowiedziec, czy przy FBW 3x/tydz moge robic 5serii przysiadow, 5 serii na klatke, 5 na plecy, czy to juz bedzie za duzo pomijajac watek osobniczy i nie ma szans na dobra regeneracje ?
I co z mniejszymi partiami jak barki, triceps i biceps ? 4 serie ?

Wiem ze te pytania moga brzmiec glupio, ale wiekszosc z Was naprawde zna sie na rzeczy.
Strona 1 z 4
Dodaj odpowiedź