SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Dyskusje z moderatorami i doradcami,odpowiedzi na zaawansowane pytania.

Wysłana -
Usunięty przez nightingal za naruszenie Pkt 1 regulaminu forum.
Wysłana -
Panowie, zależy mi na poprawie góry klatki i brakuje mi takiego ćwiczenia w planie.

Pozwoliłem sobie wyedytować Twojego posta tak, żebym nie musiał go skasować. To nie jest temat od takich pytań. tu dyskutujemy na dużo wyższym poziomie ogólności. Do szczegółowego pytania dotyczącego konkretnego planu treningowego czy innych detali zakłada się po prostu odrębny temat.

nightingal






Zmieniony przez - nightingal w dniu 2018-04-16 21:30:41
Wysłana -
W każdym przypadku ważną rolę odgrywają pewne indywidualne predyspozycje. Niemniej jednak Zawsze można znaleźć jakieś ogólne zalecenie, które powinny zadziałac zawsze.

Moim zdaniem jedną z fajniejszych opcji jest ściąganie dolnych wyciągów na bramie podchwytem. Ważne tylko żeby nie jechać z rączkami wyciągu za wysoko a po prostu skupić się na tym jak pracują mięśnie piersiowe i kiedy osiągamy ich maksymalne napięcie.

Inna fajna opcja to jakieś asymetryczne ćwiczenia na hammerach czy maszynach typu butterfly jednorącz. Żeby mocniej zaangażować klatkę wystarczy "wyostrzyć" kąt jaki tworzy trenujące ramię a płaszczyzna wyznaczana przez tułów. Wybierasz taka maszynę która właśnie ma angażować górę i dodatkowo dodajesz do pieca tym ustawieniem tułowia. Gwarantuję że poczujesz gdzie jest granica napięcia Twoich piersiowych przy czymś takim.

Znakomicie górę klatki potrafi zaangażować powerfly na lekkim skosie 20-30 stopni - o ile w szczycie fazy koncentrycznej będzie się dopinało świadomie klatkę.

W każdym z ćwiczeń na górę klaty da się dodać gumy oporowe - właśnie, żeby w końcówce jeszcze lepiej musieć dopiąć klatkę. także jakiekolwiek ćwiczenie na górę klaty plus gumy i się robi ciekawie.

Ogólnie też wąskie wyciskanie sztangielek na lekkim skosie dodatnim także świetnie działa na górę klatki. Ważne tylko żeby tor ruchu sztangielek nie przypominał tego jaki wykonuje się przy wyciskaniu sztangi. Przy sztangielkach przedramię ma być prostopadłe w momencie kiedy sztangielki dotkną klatki i dość mocno muszą się zbliżyć w szczycie fazy koncentrycznej.

Opcji jest multum. Kwestia poeksperymentowania.
Wysłana -
A co teraz na tę górę miałeś ? Bo pytanie czy trzeba szukać specjalnego ćwiczenia czy po prostu trochę przebudować plan.
Wysłana -
Ale to już może Panowie w temacie u Krisa - bo właśnie chodzi o to żeby tu nie było takich dyskusji na temat konkretnego planu.
Wysłana -
Okej, założyłem nowy temat. Dzięki za porady, myślę właśnie że rzeczywiście spróbuje hammera jednorącz a do rozpiętek dorzucę gumę (trzymaną za plecami i na dłoniach razem z hantlami?).
Strona 57 z 57
Dodaj odpowiedź