SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Dylemat co do celu - skinny fat z naciskiem na fat ;)

Ankieta - proszę o pomoc

Płeć Mężczyzna
Wiek 17
Waga 70
Wzrost 179
Cel treningowy ???
Staż treningowy na siłowni Niecały rok z przerwami
Uprawiane inne sporty -
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) Full
Dieta Zaczynam na poważnie ;)
Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje) Kontuzja kolana, brak możliwości przysiadu
Zażywane suplementy Białko
Ostatnio przerabiany plan
Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc) MC 80kg, WL 65kg
Wysłana -
A więc, moi mili, od 2 tygodni ciągle zastanawiam się w jakim kierunku iść. Efektem tego jest 0 kaloryczne, przez ten czas moja waga i sylwetka stoi w miejscu więc postanowiłem w końcu podjąc decyzje przy Waszej pomocy. Mój staż treningowy to niecały rok z przerwami, bez diety więc i efekty marne. Aktualnie wg Tanity mój BF wynosi 21% i ogólnie czuje się ulany. Nie miałbym wątpliwości co do redukcji, jednak moje mięśnie nie istnieją, a przed redukcją wypadało by wyrobić chociaż trochę mięska. Ponadto waga wskazuje, że w grę wchodzi tylko masa a mimo wszystko tłuszczu się troche nazbierało. Ankietka:
Wiek : 17
Waga : 70
Wzrost : 179
Staż treningowy: 10 miesięcy z przerwami
Obwód pasa: 91cm
Obwód klaty: 94cm
Obwód uda: 54cm
Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często): aktualnie tylko siłka, 3x/week
Ograniczenia żywieniowe(uczulenia, choroby) : brak

A więc, co polecacie?





Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Przez ile to zero kaloryczne stosowałeś, rozumiem że dwa tygodnie, jaki kaloryczność diety jaki podział BTW w niej był, daj zrzut odżywiania wg tego http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 
Wysłana -
Dietka 2400 kcal, 180b 60t 275w w nietreningowe, w treningowe zwiększałem nieco węgle. Nie miałem określonych posiłków, po prostu liczyłem makro i z daleka od przetworzonego żarcia ;)
Wysłana -
2 tygodnie w okolicach zero to nie jest okres gdzie jakies szybie rezultatu osiągniesz bo ni to masa ni redukcja. W kirunku delikatnej masy bym szedł.
Wysłana -
Właśnie też nad tym myślę ale czytałem że powyżej 15% BF powinno się mimo wszystko zredukować dla obnizenia oporności insulinowej bo budowanie masy mięśniowej przy takim zatłuszczeniu jest trudniejsze. Boje sie ze mnie jeszcze mocniej zaleje i potem może być problem z redukcją :/ Delikatna masa to +100kcal do zapotrzebowania?
Wysłana -
Ja tam nie widzę byś był zalany, okolice 100 na plus mozna dać, jak co to sobie za 2 tygodnie skorygujesz jak nie będzie efektów lub w złą strone będą szły
Wysłana -
Piter773
Właśnie też nad tym myślę ale czytałem że powyżej 15% BF powinno się mimo wszystko zredukować dla obnizenia oporności insulinowej bo budowanie masy mięśniowej przy takim zatłuszczeniu jest trudniejsze. Boje sie ze mnie jeszcze mocniej zaleje i potem może być problem z redukcją :/ Delikatna masa to +100kcal do zapotrzebowania?


Jak zaczniesz sensownie trenować i się odżywiać to sylwetka poprawi kompozycję teraz jak zaczniesz redukować to z Ciebie nic nie zostanie.
Wysłana -
Całkiem, całkiem efekty! Ćwicz nadal, moim zdaniem przytyj dosłownie parę kilogramów i upewnij się, że dajesz z siebie dużo na treningu! Mają być zakwasy! :) Tak trzymaj! Nie masz czego redukować, ćwicz i rośnij póki co.
Wysłana -
Qpers
Mają być zakwasy! :)


Uzasadnienie dla tej "porady" jakieś jest?
Wysłana -
deja vu
Qpers
Mają być zakwasy! :)


Uzasadnienie dla tej "porady" jakieś jest?



A jakiekolwiek jest potrzebne? Zakwasy przez 1-2 dni po treningu przy tak krótkim stażu treningowym są świetnym sposobem na ocenę prawidłowej intensywności treningu. Wiadomo: z czasem się przyzwyczajamy i możemy wykonać świetny, budujący trening bez zakwasów... Nie twierdzę, że dla kogoś zaawansowanego byłby to 100% wyznacznik udanego treningu jednak po sylwetce i stażu ćwiczeń śmiało twierdzę, że powinien mieć odczuwalne "zakwasy" po KAŻDYM treningu.
Wysłana -
http://www.sfd.pl/art/Trening/5_sposobów_na_pozbycie_się_bólu_mięśni__DOMS_-a1498.html 
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź