sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Dobór ciężaru- Ciekawy Artykuł!

Wysłana -
Na początek zaznaczam, że nie mam zwyczaju kopiowania i wklejania artykułów z innych stron czy przepisywania ich, a nawet zmieniania treści i porządkowania ich własnymi słowami by potem je tu zamieszczać.

Dotychczas wszystkie moje artykuły na forum pochodziły spod mojego pióra.

Dziś chciałbym podać tutaj link do bardzo ciekawego artykułu na temat dostosowywania ciężaru do naszego treningu.

Dwa słowa ode mnie:


Ostatnio na forum zdarza mi się widzieć wypowiedzi, w których to użytkownicy dziękujący za poprawienie przez nas planu dorzucają nam gratis pytanie: "a jakim ciężarem mam to wykonywać?".

Cóż. Jakbym był jasnowidzem pewnie potrafiłbym podejść do każdego przechodnia na ulicy i wskazać mu ciężar z jakim wykona 10 powtórzeń uginając rękę ze sztangielką. Mało tego. Przewidziałbym sobie liczby w lotto. Ale o co tak naprawdę chodzi?

Posiadając nawet tę magiczną umiejętność jasnowidzenia musiałbym się liczyć też z tym, że każdy organizm jest inny, każdy ma inny cel i każdy dobierze inną drogę do realizacji tego celu. Już rozumiecie na czym rzecz polega? Skoro Wy, drodzy pytający nie wiecie z jakim ciężarem wykonać zamierzoną liczbę powtórzeń w 4 seriach, to skąd ma to wiedzieć człowiek który ledwo co kojarzy Waszego nicka z forum?

Krótko mówiąc boicie się eksperymentować. Wydaję się Wam, że każdy trening, w którym już zdecydowalibyście się na jakąkolwiek próbę byłby stracony, z powodu nie wykorzystanego potencjału czy nie przetrenowaniu danej partii tak jakbyście chcieli w danej chwili. Ale to już nieco odmienna sprawa natury ludzkiej wręcz.


Link, który tutaj podaję zawiera artykuł, w którym przeczytacie:

-jaką strategię obrać,
-indywidualność a dobór obciążenia,
-praca włókien mięśniowych a określony ciężar,
-zależność pomiędzy wagą i liczbą ruchów z nią wykonanych, a pracą mięśni,
-jaki procent ciężaru maksymalnego stosować przy rozbudowie masy,
-cele (wytrzymałość, rzeźba, siła) a odpowiedni dobór wagi obciążeń,
-jakie ćwiczenia wymagają od nas określonego ciężaru i jak to się ma do ilości serii wykonanych ćwiczeń.

Oto link do artykułu na stronie magazynu KiF:


**********/www/index.php?option=com_content&task=view&id=2694&Itemid=57

Mam nadzieję, że artykuł w prosty sposób przybliży Wam zależności pomiędzy ciężarem a efektami treningów.


POZDRO

Zmieniony przez - Czawaj w dniu 2007-12-07 18:12:36

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Usunięty przez apokalipsa za naruszenie Pkt 4 regulaminu forum.
Wysłana -
Przecież wkleiłem linka z wyraźnym wskazaniem, że pochodzi ze strony magazynu KiF.

Dopiero na stronie KiF znajduje się artykuł o doborze ciężaru.[/b]

To co naskrobałem tutaj jest pisane przeze mnie, celem wprowadzenia do artykułu na stronie KiF.

POZDRO

Zmieniony przez - Czawaj w dniu 2007-12-07 18:35:23
Wysłana -
Dokładnie Przeczytałem wszystko co napisałeś -)
I Wpadło mi o oko zdanie ze nie przepisujesz nic itd.
A to ,,BTW.Jakie Źródło" to taki żarcik =)
Widac mam jakiś odmienne niezrozumiałe poczucie humoru
Ale bez off top-a / Bez Ciśnien /
Wysłana -
dzieki za link art dobry i przydatny sam dajac plan do oceny pytalem jak dobrac ciezar

sog leci
Wysłana -
Tak właśnie coś czułem Agresst, że to żarcik W sumie dałeś odpowiednią buźkę

Wolałem już jednak napisać kto jest za co odpowiedzialny by potem nie było niedomówień Jakie tam ciśnienia, pełen luz

Cieszę się, że już komuś link się przydał!

POZDRO

Zmieniony przez - Czawaj w dniu 2007-12-07 18:52:36
Wysłana -
Bardzo przydatne kolejne arty na stronie tez o diecie,masie itp.
Wysłana -
dodam może, że te % jeżeli chodzi o dobór obciążeń w danym celu to tylko jeden z elementów- zwracam na to uwagę bowiem jest ciągle tendencja do ćwiczenia ciągle w górnym przedziale owych %- ów, czyli gdy ćwiczymy w przedziale 50-60% to niemal na kazdym treningu w owych 60-ciu, a trzeba płnnie przechodzic od początku do końca tego przedziału.

Zmieniony przez - apokalipsa w dniu 2007-12-07 20:44:03
Wysłana -
Oczywiście, to jedna sprawa.

Druga jest taka, że kosztem tych magicznych górnych granic procentowych często maleje technika.

Co poradzić, podobnie jest z seriami- gdzie proponują 12-16 serii, zwykle bierze się na ślepo te 16...

POZDRO
Wysłana -
Fajny artykuł:) na pewno się przyda! SOG już nie wejdzie, chodź się należy...
Akurat nad tym myślę często, jak podejść indywidualnie do treningów... Niestety informacji mam na ten temat mało, no ale teraz się trochę powiększyły:D
Może byś tak Czawaj (lub ktoś inny)napisał coś o indywidualnym podejściu do treningów, o tym jak należy prowadzić dziennik treningowy i jak z niego korzystać(wyciągać wnioski)
Wysłana -
Pomyślę nad tym, ale nie chcę za wczasu obiecywać

Wszak nigdy takiego stricte dziennika nie prowadziłem, ale chętnie opracowałbym wraz z radami co i jak

Dzięki za podsunięcie pomysłu Damian.

POZDRO
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź