SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Szybkie pytania bez logowania

Dodaj odpowiedź

Dobór

Wysłana -
Elo,
Robię uginanie hantli mlotkowo 3x10 mój max przy dobrej technice dla 10 pow to 14kg

Czy zacząć nowy plan od 10 kg będzie optymalnym ciężarem? I za dwa tygodnie dodam 2 kg za dwa tygodnie znowu 2 kg i po miesiącu będę przy swoim maksie i potem ewentualnie jak sie uda to coś dodać
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
skoro robisz przy dobrej techniczne 3x10powt x14kg to dlaczego chcesz zaczynać z poziomu 30% niższego? zeby się cofać?
Wysłana -
Żeby zrobić cofke z ciezarem zeby móc.progresowac skutecznie
Wysłana -
zacznij więc z niewiele mniejszym ciężarem i staraj się progressować a nie o 1/3 mniejszym , jezeli jestes w etapie rozwoju masy / sily to nadwyzka kaloryczna i odpowiedni plan treningowy będa skutkowały i tak progressem siłowym, oczywiscie jezeli dieta kuleje a trening jest zle skonstruowany to progress bedzie znacznie utrudniony , nie widze jednak sensu aby sie az tak mocno cofać , miesni aby rosły potrzebuja solidnych bodźców,a takich nie uzyskach niższym obciazeniem niz obecne ktore zamierzasz stosować az przez miesiac czasu
Wysłana -
Ok ale ta progresja nie bedzie tak szybka, prawda? Dopiero jak poczuje że jestem w stanie dołożyć to dokładać.nic na sile, tak?
Wysłana -
jest to ćwiczenie izolowane więc naprawdę cięzko tutaj pisać o prognozowanych skokach siłowych , co innego w cw wielostawowych gdzie uzywane sa duze obciazenia typu przysiad,MC,push press , czy na biceps chociazby uginania ze sztanga

tutaj na pewno nie jest to główne cwiczenie na rozwoju bicepsów ,więc tak naprawde nie spodziewaj sie wiekszej roznicy miedzy tym czy bedziesz je robił 10, 12 czy 14tkami, oraz jak szybko i kiedy zwiekszysz obciazenie
Wysłana -
Ok, ale w w ćwiczeniach jak mc, przysiad, uginanie ramion ze sztangą, mogę zawsze na początku nowego planu zaniżyc tak do 85% i dodawać skutecznie?

Uginanie ramion ze sztangą - jak chce zmienic to cwiczenie w drugim planie to na jakie wymienić żeby było główne? nie mam modlitewnika tylko sztangę i hantle ;/ bo jeśli dam tylko na hantlach to też nie będzie zbyt dobrze, co nie?
Wysłana -
nie jestem zwolennikiem różnych % przeliczników, po prostu bardziej na wyczucie, ale pewnie jak zaczniesz od takich 85% obecnego maxa na określoną ilosc powtorzeń to bedzie dobrze na poczatek

Odnośnie doboru cwiczeń http://www.kulturystyka.pl/atlas/ sprawdz nasz atlas i zarówno opcję treningu ramion jak i treningu w domu na pewno dobierzesz odpowiednie cwiczenia pod swoj sprzet treningowy
Wysłana -
Thx
Czyli jeśli dla mniejszych ciężarow tak jak mowilem uginanie ramion z hantlami moj max dla ilus tam powtorzen przy dobrej technice to 14 kg bo np. 16 kg technika byłaby już zachwiana, to na początku planu założyć te 14 kg i jeśli po jakimś czasie będę w stanie to zaprogresowac? To już chyba ostatnia kwestia, dzieki Ci wielkie za pomoc, rozjasniles mi pare kwestii!
Wysłana -
wystartuj z nowym planem , zrób tym troszkę mniejszym na pierwszym treningu np. 12, potem wskakuj juz na 14 i jezeli nie jesteś gotowy na przeskok o kolejne 2kg to po prostu progresuj poprzez zwiekszanie ilosci powtorzeń tymi 14kg hantlami na kolejnym treningu, jak zaczniesz robić z czasem 12-14 powt ,wzrosnie wytrzymałość siłowa i siła mięśniowa przeskoczysz wyzej

oczywiscie wszystkie te porady traktuj tak orientacyjnie, ja wiem jak to bywa czasami, sam sie jarałem wynikami, zapisywałem sobie ciezary , notowałem, starałem się odpowiednio je rozkładać co kolejny trening itp ale z czasem zrozumiesz ,ze nie warto sie trzymac jakichś z góry ustalonych schematów, bo na dany trening moze wplynac masa czynników zewnętrznych (gorsza regeneracja, słąbsze odzywianie danego dnia, stres, choroba, osłabienie, impreza itp itd) , które cały Twój plan przestawią do góry nogami

Dawaj z siebie jak najwięcej na treningu ,a efekty pojawią się na pewno
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź