SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Dieta redukcyjna dla "starszego" pana - 107kg

Wysłana -
Witam,
Mam 58 lat, wykonuję pracę za biurkiem, aktywność praktycznie zerowa (ewentualnie lekki spacer po lesie) choć nie ukrywam dostałem karnet pod choinke tylko trzeba znaleźć czas.
Do sedna sprawy - jak widać trochę kg trzeba zgubić , bo koszule już na brzuchu się rozchodzą, mam 178cm i ważę 107kg. Próbowałem wiele diet (naturhouse , jakieś diety cud po 1000kcal, dukany, norweskie itp.) lecz jak widać z różnym efektem - a raczej efektem jojo.
Jakiś czas temu zamówiłem diete przez internet na 2100kcal (wypełniłem ankiete i otrzymałem dietę od podobno dietetyka) z rozkładem 25%B/35%W/40%T, śniadania 5 x w tyg białko/tłuszcz i 2x z węglami (w ankiecie wpisałem , że moim rytuałem w sobotę jest jajecznica ze świeżutkim chlebkiem, a w niedzielę kiełbaski z chlebem).
Schudłem 6kg (o dziwo żona 10kg, a dieta była podemnie układana), ale już mi się znudziło w kółko to samo , a że żonka uwielbia gotować to postanowiliśmy przy pomocy córy wspólnymi siłami ułożyć swój jadłospis. Śniadania pozostają dalej białkowo-tłuszczowe, bo dobrze się po nich czuje a drugi posiłek na słodko (w pracy wszyscy z zazdrością patrzą na moje "deserki").

Zwiększyłem kalorie do 2200, bo z kalkulatora wyszło "Aby utrzymać wagę - 2436 kcal " . Rozkład makro trochę zmieniłem na 25%/40%/35%

Poniżej wrzucam listę moich gotowych posiłków (jeden plik to no tylko śniadania/obiady) a na 2 ostatnich wybrałem posiłki o najwyższych współczynnikach oraz najniższych.
Pojawiają się strączki oraz białko z soji , bo córka takie rzeczy nam szykuje.

Myślicie , że to ma sens?

Posiłki z danej grupy średnio mają:
śniadanie 450kcal 38gB/9W/30T
2 śniadanie : 365kcal 13gB/45W/17T
lunch 440kcal 33B/41W/15T
obiad 640kcal 43B/62W/24T
kolacja 315kcal 27B/42W/4T



























Zmieniony przez - tatko57 w dniu 2018-01-03 01:05:29

Zmieniony przez - tatko57 w dniu 2018-01-03 01:10:59
Wysłana -
Kształtowanie sylwetki, jak i poprawa nawyków żywieniowych to bardzo prosty proces. Wystarczy tylko trzymać się zaleceń ku temu, czyli odpowiedniej diety i treningów siłowych. Bez tego niestety ciężko jest cokolwiek zmienić. W Twoim przypadku spacery nie wystarczą. W ten sposób niestety sylwetki nie zmienisz. Wiek nie jest przeszkodą ku temu, aby zacząć trenować z ciężarem. Poza tym z Twojej diety niestety niewiele wynika. Ciężko tu w czymkolwiek się połapać, więc nie ma co oceniać. Sugeruję więc zacząć od początku.

1. Trening siłowy.

Aby go ułożyć, polecam udać się do działu trening dla początkujących: http://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html. Dzięki pomocy moderatorów i doradców ułożysz solidny trening. Na początek ogólnorozwojowy, np. tego typu: https://potreningu.pl/articles/209/trening-na-dobry-poczatek--act-i-fbw. Poza tym, jeżeli nie wiesz, w jaki sposób trenować poprawnie technicznie, to zdecydowanie warto skonsultować to z dobrym trenerem.

2. Dieta.

W przypadku diety niezbędne jest prawidłowe wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego. Nie możesz jadać głodowych ilości kcal, o których piszesz. Aby wyliczyć je, warto udać się do artykułu z dokładnym wzorem: https://potreningu.pl/articles/5255/zapotrzebowanie-kaloryczne-dla-wnikliwych-. Od uzyskanego wyniki odjąć około 300 kcal. Następnie podzielić wynik na zalecane ilości składników odżywczych. Będą to: 2 g/kg masy ciała białka, 1 g tłuszczów i reszta pozostałych kcal przeznaczona na węglowodany. Pozostaje już tylko ustalić pasującą Tobie ilość posiłków i dobrać do nich zalecane źródła makroskładników. Są to:

1. Białko: http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html.
2. Węglowodany: http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html.
3. Tłuszcze: http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html.



Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Pora zmienić Twoje rytuały. Wklej wypełnioną ankietę działu.
Wysłana -
Witam i kurcze podziwiam za łapanie się w tej rozpisce bo ja nie rozumiem nic a nic :D Dieta dobra nie jest to widać niestety,2200 kcal jak dla mnie to za mało nawet dla kobiety(waga z początku pewnie spadała aż w końcu przestała),śniadania mogą zostać białkowo tłuszczowe ale do chudnięcia dieta sama nie wystarczy no może na początku bo potem poruszać się coś trzeba :) Proszę wypełnić ankietę działku z linku (skopiować i wkleić )

http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html

Ps.Ja wiem że weganie żyją na soi ale ja będę przeciwnikiem jej do końca życia choćby bo upośledza wchłanianie żelaza,nie zaleca się by często ją jeść i białko sojowe dla mężczyzny nie jest zdrowe


Zmieniony przez - -ZŁY- w dniu 2018-01-03 08:43:42
Wysłana -
Zgadza się. W rozpisce ciężko jest się połapać. Dlatego należy zacząć od początku. Czyli niezbędnych informacji o Tobie. Później poprawne wyliczenie zapotrzebowania kcal.

http://m.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html


Zmieniony przez - domer w dniu 2018-01-03 09:01:59
Wysłana -
popieram przedmówców,ale oprocz tego wspieram gorąco, bo kojarzy mi się pan troche z moim tatą który też jest w podobnym wieku i koszula się nie dopina :D no ale pan CHCE, a to juz duzo, czekam aż pan podesle ankiete zgodnie z regulaminem
Wysłana -
Redukcja
Płeć : mężczyznA
Wiek : 58
Waga : 107
Wzrost : 176
Obwód klatki : -
Obwód ramienia : -
Obwód talii : -
Obwód uda : -
Obwód łydki : -
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej : -
Aktywność w ciągu dnia : praca
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : Spacery z lekkimi podbiegami 5x po ok 40min
Odżywianie : lubię jeść często a mniejsze porcje, uwielbiam owoce, nie jestem typem miesozercy
Cel : redukcja rozłożona w czasie
Ograniczenia żywieniowe : -
Stan zdrowia : nadciśnienie, podwyższony cholesterol
Preferowane formy aktywności fizycznej : lekki trening
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : omega 3, d3, K2
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : tylko takie które nie podnoszą ciśnienia
Stosowane wcześniej diety : naturhouse, dukan, diety o niskiej kaloryce














Zmieniony przez - tatko57 w dniu 2018-01-03 12:52:21

Zmieniony przez - tatko57 w dniu 2018-01-03 12:52:37

Zmieniony przez - tatko57 w dniu 2018-01-03 12:52:48
Wysłana -
obserwuje
Wysłana -
Nie no nie ma tragedii widzę ale wyliczyłbym zapotrzebowanie bo coś mi się wydaje mało kcal, dodałbym tłuszczy i białka dał 2g/kg wagi ciała bo na razie jest 1,5 :) generalnie low carbówka wyszła widzę :)
Wysłana -
całkiem niezle, widze że sniadania w schemacie Low Carb -ciekawe sam próboje na sobie i na mnie to bardzo dobrze działa. Uważam że wciąż troche mało kcal jak na pierwszą redukcje
Wysłana -
2g jest mi ciężko wyciągnąć, bo i tak te porcje mięsa są dla mnie ogromne... Co do kcal to wrzucam plik. To w takim razie ile powinienem jeść? I co podnieść (białko będzie ciężko....)

Wysłana -
hm w sumie ta aktywnośc fizyczna daje do myślenia..musialbym to obliczyc
Strona 1 z 5
Dodaj odpowiedź