SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Dieta ketoza, ser i majonez czy mogę

Wysłana -
Witam. Nie miałem pomysłu na nazwę tematu więc z góry od razu przepraszam ! Od poniedziałku tego tygodnia wkroczyłem na redukcje z powodu nadmiaru tłuszczu. Niskowęglowodanowa dieta w oparciu o ketozę. Póki co zapewne okres ketoadaptacji, w poniedziałek idę do apteki po test w celu sprawdzenia czy jestem w ketozie. Teraz do sedna tematu:

Jadłospis codziennie mi się zmienia, nie trzymam diety stałej tylko urozmaicam na każdy dzień co innego. Jednak trzymam makro w tym samym punkcie, w zależnośdi czy to DT czy DNT:

DT - 4x 720-740 kcal co daje około 2900 kcal około 220g tłuszcze, 190g białka reszta węgle
DNT 4x 620-640 kcal co daje około 2500 kcal około 190g tłuszcze 160g białka reszta węgle

Dieta bazuje głównie na takich skłądnikach jak:
Tłuszcze: karkówka wieprzowa, oliwa z oliwek, masło extra, jaja kurze, orzechy włoskie, wiórki kokosowe
Białko: jaja kurze, pierś z kurczaka, szynka z kurczaka (czysta), karkówka również, opjonalnie WPC 80%,
Węglowodany: tylko warzywa zielone jak brokuł i ogórek, sok pomidorowy czasem 1 dziennie, cebula do jajecznicy, śladowe ilości z reszty składników.

Teraz mam pytanko ponieważ sam uważam że składników używam raczej wysokiej jakości i chciałbym żebyście ocenili czy nie popelniam błędów zywieniowych. Przykladowy posilek rano to jajecznica (zdj w załączniku)

Proszę o ocene takiego posiłku, jem go praktycznie codziennie zmieniając ilość czy to DT czy DNT. Chcę maksymalizować efekty na redukcji.

Kolejne pytanie tyczy się tłustych serów zółtych. Czy polecacie jeść sery ? Np. zółty cheddar lub emmentaler wysokiej jakości sprawdzone. Oraz majonez lekki hellmans. Bardzo dobra sałatka z jajek i brokułów wychodzi ale majonez podbija smak jak i ser. Jak mówicie ? Mozna czy nie mozna ?

Proszę o odpowiedzi. W razie pytań chętnie odpowiadam. Pozdro !




Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Dlaczego na pierwszy rzut ketoza? Dlaczego nie zaczniesz od zbilansowanej? Urozmaicenia masz kiepskie, właściwie same omega6, brakuje omega3. Cięzko oceniać jeden posiłek nie widząc całośći diety, każemu codziennie się zmienia, więc 2-3 dni wrzuć przykładowe http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html razem z pełną ankietą z działu. Żółty ser długo dojrzewający jest ok, oczywiście ser, nie coś seropodobnego. Majonez raczej bym wykluczyła z racji Twojego nadmiaru o6 w diecie, majonez polecam robić samemu - przepis na KUCHNIA SFD.



Szynka to kiepski wybór, sklepowe są mega przetworzone. CO to znaczy dla Ciebie czysta? Jaki ma skłąd? Lepiej zamarynować kurczaka na noc, wsadzić do piekarnika i masz mega szynkę, którą możesz nawet zamrozić.
Wysłana -
Jeśli cierpisz na padaczkę lekkooporną lub masz chorobę Parkinsona to keto może być świetnym rozwiązaniem. Jeśli nie, to wywalanie węglowodanów z diety nie jest optymalnym rozwiązaniem. W diecie masz kiepski dobór lipidów, masz niedobory witamin i składników mineralnych, nadmiar nasyconych kwasów tłuszczowych. Jeśli już decydujesz się na dietę ketogeniczną to należy mieć pewną wiedzę w tym zakresie. Dodatkowo odcinanie węgli ogranicza możliwości wysiłkowe.
Wysłana -
Omega 3 jak i witaminy biorę dodatkowo jako suplementację. Warzywa też są. Na przyszły tydzień planuję więcej ryb zjeść. Byłem na diecie zbilansowanej przez około pół roku samej redukcji. Chciałem spróbować w końcu czegoś co jest zachwalane, bez węglowodanów, póki co po tygodniu czuje się całkiem świetnie, nawet lepiej, posiłki mi się lepiej je.
Czyli głównym problemem są tutaj tłuszcze, tak ? Co polecacie mi zmienić ? Zrobię to natychmiast. Na pewno dodam ryby i olej lniany ze względu na omega 3.
Pozdrawiam



Zmieniony przez - Donath w dniu 2018-03-11 14:58:40

Zmieniony przez - Donath w dniu 2018-03-11 15:01:01
Wysłana -
Ale na każdej diecie redukcyjnej jest deficyt kaloryczny i nie jest powiedziane, że ketoza przynosi lepsze efekty, serio.
Suplementy witaminowe,czy omegi nie mają takiego wchłonięcia, często jadamy to co, w zupełności nie jest nam potrzebne.
Jakie witaminy suplementujesz?

Owszem dodać - awokado, inne rodzaje mięsa, ryby przede wszystkim, siemię lniane, olej lniany, oliwę z oliwek, możesz też nasiona chia.
Wysłana -
Próbowałem już kilku diet. Tym razem chce spróbować tej, może akurat najlepiej będzie mi się na niej pracowało. Też po okresie masowym nie mogę patrzeć już na węgle. Jest to dla mnie super opcja. Sam low carb jest dla mnie świetny. Co do tłuszczy to Tak: wprowadzam zmiany o dodanie dodstkowych tłuszczy bogatych w o3. Suplementacja to: witamina d3+k2, witamina C, Hi tec A-Z, omega 3, ZMA. Myślę, że jest w porządku. Co do oliwy z oliwek to sporo właśnie spożywam. Nawet 100ml dziennie. Pozdrawiam



Zmieniony przez - Donath w dniu 2018-03-11 16:46:18

Zmieniony przez - Donath w dniu 2018-03-11 16:47:18
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź