OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/62

Dieta jogurtowa

To dwutygodniowy program żywieniowy, który opiera się na lekkich posiłkach i produktach zawierających żywe kultury bakterii, tj. jogurty naturalne, kefiry. Dieta jest z pewnością bezpieczna, posiłki są w ten sposób konstruowane, aby do maksimum wykorzystać dobroczynne działanie wyżej wymienionych produktów - nie należy bać się wyjałowienia organizmu, gdyż jogurty czy kefiry wzbogacają florę bakteryjną , są źródłem witamin ( A, B1, B2, niacyny) i cennych pierwiastków (wapń, fosfor) , a także białka. Zrzucamy zatem zbędne kilogramy spożywając wartościowe i zdrowe produkty, nie odczuwając przy tym głodu. Niskokaloryczne i lekkostrawne posiłki wspomagają i umożliwiają oczyszczanie organizmu z toksyn i ubocznych produktów przemiany materii, co przejawia się poprawą kondycji ogólnej organizmu. Głównymi mankamentami tej diety są kwestie finansowe, jak również dość monotonne posiłki, co jednak rekompensowane jest krótkim czasem trwania diety i jej skutecznością.

Najistotniejszym założeniem w tym programie żywieniowym, o czym już wspominaliśmy, jest spożywanie produktów zawierających żywe kultury bakterii. Dopuszczalne są również wszelkie jogurty owocowe (nie tylko te o obniżonej zawartości tłuszczu), a także inne pokarmy, tj. pieczywo, warzywa, owoce. Już podczas pierwszych kilku dni stosowania diet jogurtowej zaobserwujemy uczucie lekkości i poprawę samopoczucia.

Przykładowy jadłospis:

Poniżej przedstawiono przykładowe warianty poszczególnych posiłków, z których można dowolnie komponować jadłospis na czas dwóch tygodni.

Śniadanie:

Wariant I: 150 g owocowego jogurtu, pół szklanki mueslli, średniej wielkości banan

Wariant II: 2 kanapki z chudą szynką , 150 g naturalnego jogurtu, kiwi

Wariant III: pól grapefruita, kromka chleba z dżemem lub marmoladą, 150 g jogurtu morelowego

Wariant IV : nektarynka, 150 g poziomkowego jogurtu, 2 łyżki owsianych otrębów

Wariant V: 150 g jogurtu jagodowego z 2 łyżkami płatków owsianych, 2 łyżki rodzynek

Obiad:

Wariant I: 100 g pieczonej z indyka, 300 g (mrożonka) ugotowanego szpinaku, sos z pół szklanki jogurtu doprawionego ząbkiem czosnku i bazylią

Wariant II: pieczone udko kurczaka (100 g), 2 łyżki ryżu, duży pomidor pokrojony z cebulką, i polany sosem z pół szklanki kefiru, łyżki bazylii lub mięty, szczypty soli, pieprzu

Wariant III: 100g schabu gotowanego, 2 ziemniaki, ogórek pokrojony w plastry z dodatkiem sosu jogurtowego (cztery łyżki naturalnego jogurtu, sól, pieprz, pół łyżeczki bazylii), sałatka z połówki awokado z dodatkiem 50 g owocowego jogurtu 0% tłuszczu

Wariant IV : 2 gotowane ziemniaki, 100 g piersi z kurczaka gotowanej na parze lub duszonej w niewielkiej ilości wody, około 100 g fasolki szparagowej, 100 g surówki porów z jabłkami, 150 g naturalnego jogurtu

Wariant V: Ziemniak gotowany, warzywa duszone (2 marchewki, połowa średniego selera, por, pół papryki) polane łyżką oliwy z oliwek, 100 g duszonego łososia, 175 g jogurtu naturalnego

Kolacja:

Wariant I: 175 g jogurtu naturalnego zmiksowanego ze szklanką soku wielowarzywnego, kromka chleba typu graham z plastrem białego sera i szczypiorkiem.

Wariant II: 175 g jogurtu naturalnego, sałatka z jednego jajka gotowanego, połowy papryki, łyżki szczypiorku, pomidora, trzech rzodkiewek, doprawiona solą i pieprzem do smaku

Wariant III: 100 g wędzonego łososia, sałatka z 2 pomidorów, połowy niewielkiej cebuli, połowy papryki polanej sosem z łyżki oliwy z oliwek i kilku kropel soku z cytryny z rozgniecionym ząbkiem czosnku, sól i pieprz do smaku; kromka chleba razowego z odrobiną margaryny.

Wariant IV : 100 g chudego białego sera rozgniatamy z dodatkiem 150 g naturalnego jogurtu, 2 łyżki szczypiorku, 3 rzodkiewki, kromka pieczywa chrupkiego z margaryną, jajko na miękko lub półmiękko

Wariant V: pół grejpfruta, 2 kiwi, 100 g jogurtu naturalnego

Pomiędzy każdym z wymienionych powyżej posiłków głównych dopuszczalne są niewielkie posiłki pośrednie, a mianowicie II śniadanie oraz podwieczorek, które powinny składać się z jogurtu naturalnego lub owocowego w połączeniu z warzywami lub owocami. Należy pamiętać o spożywaniu około 2 litrów niegazowanej wody mineralnej.


OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/62