SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Dieta do konsultacji

Wysłana -
Witam,
konkrety: waga 94, wzrost 180 wiek 25.
Witam, prosiłbym o pomoc w ocenieniu diety.
Wskaźnik BMR 2100, by utrzymać wage 2500.
Do tej pory jadłem ok 1700 kalorii, od tygodnia utrzymuję dietę którą przedstwię poniżej, ok 2200 kalorii.
Dodatkowo dziennie jeżdzę (rekreacyjnie) ma rowerze 45 minut. Rozumiem że organizm potrzebuje czasu na przyzwyczajenie
się do prawidłowej (???) ilości kalorii na redukcji. Po jakim czasie można spodziewać się efektów, co zmienić w diecie, by ją ulepszyć?
Suplementy: lkarnityna bo była w domu, czasem białko by dobić białko.












Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
2200kcal bez wątpienia nie jest jak to napisałeś "prawidłową ilością kcal". Zaniżyłeś obliczenie zapotrzebowania. Policz dokładnie ze wzoru i wrzuć wyliczenia. Jak wygląda Twoja aktywność?
Wysłana -
BMR - Podstawowa przemiana materii
Mężczyźni
BMR= (9.99 X 94 (kg)) + (6.25 X 178 (cm)) - (4.92 X 25) + 5 =1933

TEA- 5kcal*45 minut=225

endomorfik- 200

ogólem- 2358*1,06= 2500

według: http://www.sfd.pl/-t276436.html 
Wysłana -
https://potreningu.pl/calculators/bmr tutaj możesz obliczyć
Wysłana -
Wg linku:
Wskaźnik BMR

2081 kcal
Aby utrzymać wagę

2861 kcal

przy zaznaczonej lekkiej aktywności
Wysłana -
endomorfik- 200 - tradycyjne zaniżanie tego wskaźnika u osób z poziomem tkanki tłuszczowej powyżej 20%. Jest to błędne. Daj 500.
Wysłana -
domer
endomorfik- 200 - tradycyjne zaniżanie tego wskaźnika u osób z poziomem tkanki tłuszczowej powyżej 20%. Jest to błędne. Daj 500.

Ok, zmienia to na 2800 kalorii. Ile od tego uciąć? 300? tak jak dotychczas?
I jaki może być czas "adaptacji" organizmu? orientacyjnie, średnia wartość, wiadomo różnie bywa
Wysłana -
Zacznij od 2700 i obserwuj obwody po 1-2 tygodniach sprawdź znowu i zobaczysz co dalej.
Wysłana -
Również jestem tego samego zdania. 2700kcal będzie dobrym rozwiązaniem.
Wysłana -
Ok rozumiem. Poczytałem troszke jak tworzyć dietę. Propozycja kompozycji tego co wklejałem jak wam się widzi? Dobrze komponuje posiłki czy totalna klapa i kicha? Wiadomo, kaloryczność w tym momencie trzeba zwiększyc, myśle poprostu nad 5 posiłkiem.
A jak treningi? Np dodać co 2 dzen trening siłowy zamiast rowerka?
Wysłana -
Przecież po to robiłeś wyliczenia, aby względem nich ulożyć rozpiskę. Wrzuć poprawioną zgodnie z nimi.
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź