SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Odchudzanie i forma po męsku

Dodaj odpowiedź

Dieta - Nowy Start

Wysłana -
Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad zastosowaniem diety niskowęglowodanowej .Przez przypadek trafiłem do dziennika solarosa i .... zaniemówiłem .Forma kosa , do tego rozsądne podejście do żywienia i przed wszystkim życia sportowego .Nie widzę u niego 5 razy dziennie ryżu z suchym kurczakiem .Widzę natomiast sporo wiedzy popartej zapewne doświadczeniem i wynikami sportowymi .

Od dawna byłem przekonany że optymalnym rozwiązaniem jest dieta zbilansowana oparta na 5-6 posiłkach w ciągu dnia. No właśnie 5-6 posiłkach do tego trening itp ... a gdzie czas na pracę osiąganie celów ? przecież nie tylko samym sportem człowiek żyje .Zacząłem zagłębiać się w ten temat i coraz bardziej mnie to intryguje .Jest możliwe spożywanie 3 posiłków w ciągu dnia i może to przynosić takie same ekekty jak 5-6 posiłków do tego człowiek nie je mikro obiadów ....

Ale do rzeczy .Celem na najbliższe 6-8 tygodni jest zejście z BF .Wzrost 184 cm waga 81 kg.W pasie ponad 90 cm .Nie chce jakoś szczególnie przywiązywać wagi do wymiarów .Ma być zdrowo ,estetycznie z zachowaniem sportowej sylwetki .

Obecnie trenuje 3 razy w tygodniu do tego chce dołożyć bieganie , basen czy jakaś inną formę ruchu.

Mamy kilka odmian diet .IF ,carb nite ,Carb back loading .Osobiście myślałem nad zastosowaniem Carb nite w DNT i Carb back loading w DT

W założeniach tej diety jest wprowadzanie organizmu w stan głodu nawet do 14-16 godzin .Ostatni posiłek jemy o 23 i do 15 nic ?? Dopiero potem wsuwamy posiłek przed treningowy złożony z białka i tłuszczy ? Czy możemy wprowadzić taką modyfikacje że :

Posiłek I 8-00 Białka + Tłuszcze + Warzywa
Posiłek II 14-00 Białka + Tłuszcze+Warzywa
Trening 17-00
Posiłek III 17-30 Białka + Węgle
Posiłek IV 20-30 Białka+Węgle

Natomiast w dnie nie treningowe :
Posiłek I Białka+Węgle
Posiłek II Białka+Tłuszcze
Posiłek III Białka +Tłuszcze
Posiłek IV Białka+ Tłuszcze

Do tego w ciągu dni 2 kawy czarne czy z odrobiną mleka.Sporo wody i świeżych warzyw ?

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Trening w pół godziny robisz?
Wysłana -
Pomyłka trening trwa godzinę
Wysłana -
Carbnite i cbl to dwa systemy/ metody. Różne.
Dobtego jeszcze wplatales okresowy post.
Ktory nie jest wymagany.

Co do CN i cbl.
Łączy je jedna cecha że w dnt Nie spożywa się weglowodanow/ spożywa się ich bardzo mało.
Nie zaczynasz jeść o 15 - bo możesz już jeść wcześniej nawet przed treningiem ale unikając węglowodanów- o 15 trenujesz (wg autora ) bo to najbardziej odpowiedni czas aby połączyć trening i ucztę (spożycie węglowodanów) która zaczyna się po treningu.


Zmieniony przez - solaros w dniu 2017-02-06 09:55:14
Wysłana -
Co do okresowego postu który zaobserwowałem u Ciebie w diecie , ja na chwilę obecną bym go nie wprowadzał .Na razie stopniowo bym przyzwyczajał organizm do diety opartej na niskiej podaży węgli w DNT .

Założenie jest takie w DNT utrzymuję węglę na poziomie 30 g dziennie ( dwie odżywki na mleku + kilka warzyw) reszta Tłuszcze i Białka

Natomiast w DT do treningu spożywam posiłki oparte na B i T dopiero po treningu ładuję węgle w granicach 200g

Cel na chwile obecną to redukcja kg .Zejście do zadowalającej sylwetki a potem dopiero budowanie suchych kg .

Czy taki schemat ma sens ? Bo do końca nie jest to ani CB ani CBL tylko ich połączenie bez dnia w którym przez cały dzień spożywam węgle. Oczywiście na chwile obecną główne źródła wegli będą w miarę zdrowe aby jeszcze zejść z fatu.
Wysłana -
PanOs
Oczywiście na chwile obecną główne źródła wegli będą w miarę zdrowe aby jeszcze zejść z fatu.


Co masz na myśli mówiąc zdrowe źródła węgli? Jak makro się będzie zgadzać to fat będzie leciał - możesz zjeść węgle z ryżu brązowego albo z np dwóch bułek Organizm nie zobaczy raczej różnicy pomiędzy tymi węglami. Jeśli chodzi o błonnik - wrzuć sporo warzyw i owoców, nawet w DNT. Myślę, że to znacznie przyjemniejsza opcja dostarczenia mikroskładników do organizmu

btw, wliczasz warzywa jako węgle? Bo te 30 g w DNT zabrzmiało tak jakbyś liczył, a nie ma sensu. Wiem co mówię, sam do niedawna liczyłem, a teraz nie zaprzątam sobie tym głowy - i jest mi z tym bardzo dobrze.
Wysłana -
Cały czas coś ci się miesza. W żadnych z tych metod nie spożywa sz wegli cały dzień. Optymalny czas to ok 6-8 godzin po treningu. Dlatego też autor sugeruje aby trening wykonywać ok 15. Wówczas wszystko się zazebi. I ani jedna ani druga metoda nie polega też na obzeraniu się. Za to polega na tym że kiedy nie trenujesz nie spożywa sz wegli - ale jak kolega wyżej warzyw bym nie wliczal w ogóle - i jeśli masz CarnNite to masz jeden dzień w tygodniu kiedy jesz węgle. A podczas CBL każdy trening = spożycie danej sumy węglowodanów. Masz 3 treningi = jesz 3x węglowodany. A ile to już zależy od założeń. Może być 100,200 czy "pińcet" - to też cbl.
Wysłana -
Źle może napisałem to co chciałem "powiedzieć " Rozumie założenia tej diety i zdecydowanie mi odpowiada w DNT niskie spożywanie węgli na poziomie 30 g .Skoro tak jak piszecie nie wliczać węgli z warzyw i owoców to jest zdecydowanie ok .Bo nie będziemy popadać w skrajności i wykluczać owoce przecież nie jestem zawodowcem .

Solaros

Założenie diety jest proste w DNT węgle na poziomie do 30 g ( mała porcja płatów owsianych czy 50 g ryżu )
W Dnie treningowe czy trening będzie 3 czy 4 razy w tygodniu po treningu ładujemy węglę .Czy ewentualnie te 30 węgli możemy wrzucić przed treningiem ??

A co z dniami w których idę pobiegać na razie raz w tygodniu jakies 30-40 minut umiarkowane tempo .Jeżeli idę rano to normalnie zostawić na niskich węglach czy wrzucić jakiegoś banana po bieganiu ?
Wysłana -
Obserwuje dział i widzę że kawał dobrej pracy wykonują tutaj moderatorzy i użytkownicy .Chyba czas samemu założyć dziennik .Na pewno tak będzie łatwiej monitorować postępy .Tak wyglądała szamam ze wczoraj .Z braku czasu musiałem radzić sobie tym co miałem w lodówce.





Jak dla mnie za dużo przetworzonych produktów .Dziś jadę na zakupu .Karkówka , szybnka i jakieś tłuste ryby .Szkoda że nie sezon na warzywa bo wszystko co niby świeże to sama chemia w marketach .


Zmieniony przez - PanOs w dniu 2017-02-07 09:42:53
Wysłana -
Na najbliższe dni planuje taki rozkład BTW .Czy w dni treningowe taka ilość węgli wystarczy ?







Zmieniony przez - PanOs w dniu 2017-02-12 18:13:59
Wysłana -
Panowie co sądzicie o takim rozkładzie makro ?
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź