sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

Dodaj odpowiedź

DT 34

Temat przeniesiony z 'Dzienniki Juniorów' przez: Remik7
Wysłana -
Witam,

Od kilku tygodni noszę się z zamiarem rozpoczęcia tego tematu i jakoś nie mogę się zabrać.
Zacznę dziś, chociaż tak krótko i będę uzupełniał.
Prośba do doświadczonych osób o komentowanie.

Obecnie jestem w trakcie redukcji (od połowy lutego). Od tygodnia przechodzę na lc.
Czy ktoś był lub jest na tego rodzaju diecie ?
Jak proponujecie rozkładać węglowodany w DNT i szczególnie w DT ?
Przykładowo jutro mam trening z rana po śniadaniu.
Jak oceniacie taką dietę, czy to nie za dużo węglowodanów jak na lc ?

Jutro postaram się opisać trening.
Teraz tylko tak w skrócie:
po 5 tyg fbw 5x5 szlag mnie trafił, jak na koniec nie widziałem innych rezultatów poza bólami obręczy barkowej, kręgosłupa i drętwięjącymi od tego rekoma i nogami. Postanowiłem zmienić na 15-10-5, 15-10 tak mi się spodobało, że sobie odpuściłem 5x5, zamiast 5x5 robię jakieś 5x10 - głównie po to, aby dać odpocząć kręgosłupowi oraz robić poprawniej, bo poprzednio robiąc "przysiady" w 5x5 dochodziłem niby do 115kg, ale to był raczej niepełny półprzysiad.
Dziwne, że nie ma wymaganej ankiety.


Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogę Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
co do LC dieta spoko, kwestia tylko wstrzelenia sie w odpowiendia ilosc weglowodanow, jak i wiedza na temat tego czy taka dieta bedzie Tobie sluzyc
Wysłana -
wrzuć też jakieś źródła nasyconych tłuszczy, poza tym wygląda spoko
Wysłana -
superbilder

po 5 tyg fbw 5x5 szlag mnie trafił, jak na koniec nie widziałem innych rezultatów poza bólami obręczy barkowej, kręgosłupa i drętwięjącymi od tego rekoma i nogami.



Warto byłoby się temu przyjrzeć po zakładając że wszystko jest ok i ćwiczenia wykonywane prawidłowo nie powinno być takich dolegliwości
Wysłana -
Panowie, dziękuję za odpowiedzi

@TomQ-MAG czy na LC np zjedzenie 100g ryżu basmati po treningu jest zalecane, czy już tutaj niekoniecznie ? Jak na razie czuję się często głodny po posiłku bez węglowodanów.

@WnMPapa dopracowuję, będę jadł więcej tłustego mięsa, oleju kokosowego, zapomniałem też w tej rozpisce dać 4jajka które codziennie zjadam, jest 50g masła a to 25g tłuszczy nasyconych

@BPL-G Kręgosłup zaczął się w lutym przy przenoszeniu mebli, potem jeszcze przy martwych ciągach, pewnie zdarzały się niepoprawne technicznie przy dużym ciężarze, z przysiadem też mam problem, robię na podkładkach, możliwe że przy wiosłowaniu też się coś naruszało jak już było źle. Obręcz barkowa - wyciskanie żołnierskie - ostatnie ruchy były już żyłowane. Do tego dochodzi siedzenie cały dzień przy biurku. Teraz czuję się lepiej i dlatego 15-10-5 przeszło trochę w 15-10-10.
Wysłana -
no to powodzenia
Wysłana -
Tak wyglądał dzisiejszy trening, oraz dla porównania poprzednie

DT FBW 5x5 06.05.17

Ćwiczenie\Data 22.04 29.04 ----------------06.05--------------------- -------------------Uwagi------------------
1 przysiady 50,55,60,65,70x10 60x10,70kgx10powtx3serie, 75x10 ost ciężko 60x10, 70x10x2, 75kgx10Jedna seria mniej 70kg niż tydzień temu
2 wiosłowanie 40, 42.5, 45, 47.5 x 10 40, 45, 47.5, 50 x 10 20,30, 40, 45, 50, 50 x 10
3 wyciskanie leżąc 40x10, 60, 65, 70, 75 x5, 80x7 - 7 to max, tu się rozczarowałem, to samo co przed 5tyg ćwiczenia 5x5 40, 50, 60 x 10; 70, 80x6 - 6 to max 40,60x10; 70x8; 80x4+2z pomK..a spada, 3 tyg temu, na koniec 5 tyg 5x5 90kg wyciskałem 4 razy
4 przyciąganie drążka nachwytem/podciąganie 40,43,45x12 48,50x10 53,55x6 58x7 5,4 podc nachwyt 50,53x10 58x7, 58x8x2podchwytem 43,53x10 3,4podc nachwyt 53x9,8,8,8 ost. niepełneZe względu z bólem przyczepów przy wewn str łokcia nie podciągałem się przez 6 tyg, teraz delikatnie próbuję. W drugiej serii przy 4tym podciągnięciu przy wyciągnięciu głowy i brody nad drążek do przodu lekko poczułem tą kontuzję od środka łokcia.
5 wznosy ramion w bok+wspięcia na palce high pull 30,35x8 40,42.5,45x6 - bolało przedramię od trzymania sztangi więc zdecydowałem zmienić na wznosy bokiem 4kgx20 5kgx15x2 40wspięć x 2 4x20 5x15x2 30 wspięć x 3Na barki wolałbym high pull, ale bolą mnie przyczepy naramiennego od zewn. str łokcia. Wspięcia robię w przerwie między barkami.
Czas 52min
Brzuch 2x1min plank
Interwały ~10min 10burpees (30s) przerwa 30 pajacyków przerwa i tak z 5 razy
Rozciąganie, rollowanie było było 30mingłównie nogi, łydki, kucanka

Po treningu okazało się, że nie wsypałem do shakera wpi, więc zjadłem tylko 165g ananasa. Po przyjściu do domu pomyślałem, że wsypię 40g wpi zamiast standardowych 30g i odpuszczę 1 posiłek. A że gdzieś przeczytałem że do shaka potreningowego można dodać olej kokosowy, to pomyślałem, że skoro robię go w domu, to mogę spróbować i tym bardziej odpuścić posiłek. Najpierw myślałem, że się po...gam jak to wypiję. Dodałem 20g gęstego "oleju" kokosowego. Woda była chłodna, więc "olej" - konsystencja smalcu - kokosowy się nie rozpuszczał w niej, pomyślałem, że może jak by była ciepła to by się rozpuścił, ale trudno, zacząłem blendować, nic nie dało, też się olej nie wymieszał, dalej pływał taki biały jak smalec. Ale wiadomo, zrobiłem, to muszę wypić, żeby się wpi nie zmarnowało. Na koniec wyglądało nawet ciekawie, mimo, że woda była osobno, to olej się trochę ubił, jak śmietana. Musiałem ten smalec wybierać łyżką, bo się poprzyklejał. I okazało się, że wcale to nie jest obrzydliwe. Nawet niezłe. Takie trochę jak gęsta bita śmietana. Nawet ciekawy smak. Chyba lepsze niż samo wpi Ostrovitu. Tylko zastanawiam się, czy tak się powinno robić - zaraz po treningu dawać tłuszcz. Już nie pamiętam gdzie przeczytałem o takim pomyśle. Bo z jednej strony czytam, że do posiłków potreningowych nie powinno się dawać tłuszczu bo spowalnia trawienie i wchłanianie. Ale tam jest mięso i ryż, a tu było tylko wpi, więc może go wcale tak bardzo nie spowolnił.
Po 2h zjadłem torebkę ryżu basmati i wołowinę. Jak jadłem część samego ryżu bez sosu to smakował zdecydowanie gorzej niż ten olej z wpi Ostrovitu.

W następnym poście opiszę mój cały plan treningowy na 3 dni, 15-10-"5". Trochę od końca zacząłem, bo on powinien pójść pierwszy. Ale to nic.



Zmieniony przez - superbilder w dniu 2017-05-06 21:55:24

Zmieniony przez - Remik7 w dniu 2017-05-06 22:00:47
Wysłana -
superbilder


@BPL-G Kręgosłup zaczął się w lutym przy przenoszeniu mebli, potem jeszcze przy martwych ciągach, pewnie zdarzały się niepoprawne technicznie przy dużym ciężarze, z przysiadem też mam problem, robię na podkładkach, możliwe że przy wiosłowaniu też się coś naruszało jak już było źle. Obręcz barkowa - wyciskanie żołnierskie - ostatnie ruchy były już żyłowane. Do tego dochodzi siedzenie cały dzień przy biurku. Teraz czuję się lepiej i dlatego 15-10-5 przeszło trochę w 15-10-10.


Po tym co opisujesz zdecydowanie warto byłoby wybrać się do specjalisty
Wysłana -
Byłem z tym u ortopedy i 2 razy u fizjoterapeuty, nie pomogło. Mam skierowanie na rezonans odcinka piersiowego, ale jeszcze nie zrobiłem. Chociaż akurat drętwienie nóg, to od dolnego odcinka. Mam wrażenie, że większość ortopedów to się słabo na zna na takich miękkich, fizjoterapeuci to bardziej. Na jesieni miałem uraz gdzieś pod łopatką, coś chyba od wiosłowania, ortopeda zalecił nie robić przysiadów i martwych ciągów. Dziwiło mnie to, przysiady robiłem, martwy odpuściłem. Poszedłem do fizjoterapeuty a ten też się zdziwił tym zaleceniem.
Wysłana -
Kurcze, rozjechała się tabelka, ale jak zapisuję po edycji to dostaję "Serwis chwilowo niedostępny, prosimy spróbować ponownie. Za utrudnienia Przepraszamy! ". Pewnie przez jakieś ograniczenie na liczbę edycji.
Wysłana -
jak ktoś odpisał na Twój post to możliwość edycji przepada, jedynie niektórzy moderatorzy mają taką możliwość,
możesz spróbować wrzucic ponownie a ja edytuje wcześniejszy post
Strona 1 z 4
Dodaj odpowiedź