SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Dół, podcięcie klatki piersiowej

Wysłana -
Witam. Chciałbym się dowiedzieć które z tych ćwiczeń będzie najefektywniejsze jeśli chodzi o dół, podcięcie klatki. Nie posiadam skosu ujemnego, więc może podłożenie paru obciążeń załatwi sprawe?? Będzie to dobre wyjśćie?? Czy efektowniejsze będą pompki na poreczach lub zwykłe pompki z obciazeniem w plecaku np.???

Prosze o odpowiedz!!! PS. Góre i srodek klatki mam dobrze rozwinieta, niestety brakuje tego "podciecia". psuje to efekt wizualny;/;/

Zmieniony przez - dilo w dniu 2009-11-13 19:35:29
Wysłana -
Witaj


Zacznijmy od tego, że to, czy klatka będzie dobrze podcięta zależy od dwóch rzeczy. Po pierwsze, istotny jest w tym kontekście poziom tłuszczu. Im jest on niższy tym lepsza jest definicja i klatka wydaje się bardziej i wyraźniej podcięta. Po drugie, by był widoczny dół klatki potrzebna jest duża ilośc masy w tym obrębie i wielu osobom, które skarżą sie na brak "podciecia" brakuje po prostu masy mięsniowej. Wówczas trzeba skupić się na ogólnej rozbudowie i uzbroić w cierpliwość. Jeśli jednak żadna z tych kwestii Ciebie nie dotyczy to z pomocą przychodzą ćwiczenia, które mocniej angażują część brzuszną klatki piersiowej.


Ćwiczenia, które powinny Cię zainteresować :


1.Pompki na poręczach w wersji na klatkę. Tutaj dobrze doczepiać obciążenie do łańcucha. Ćwiczenie jest bardzo efektywne.

2.Wyciskania sztangi bądź hantli na skosie ujemnym. Osobiście polecam tutaj stosować sztangielki, gdyż w przypadku sztangi mamy bardzo ograniczony zakres ruchu. Wyciskając staraj się prowadzić łokcie bliżej ciała.

3. Rozpiętki na skosie ujemnym. Wystarczy skos w granicy 15-20*.


Oczywiście w każdym z tych ruchów bardzo ważna jest prawidłowa technika i trzymanie łopatek w retrakcji. Odpowiedni program i powinieneś poprawić swoje słabe rejony klatki piersiowej.


Pozdrawiam

Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Jeszcze bardziej efektywniejsze od pompek na poręczach i zwykłcyh pompek z plecakiem będa...pompki na poręczach z plecakiem. Jak dasz rade.

Do tego podłożenie jakichś cięzarów/przedmiotów pod ławke, tak aby mieć skos 30 stopni do dołu też może zdać egzamin-tylko uważaj, żeby to było stabilne. Wtedy masz do dyspozycji wyciskanie na skosie w dół+rozpiętki na skosie w dół.
Wysłana -
nie wiem czy bede potrafil dobrze technicznie wykonywać pompki na poręczach..
a wyciskanie na skosie ujemnym jest porownywalne skutecznoscia z pompkami na poręczach?

Zmieniony przez - dilo w dniu 2009-11-13 19:55:45
Wysłana -
Teoretycznie pompki na poręczach są nadrzędnym ćwiczeniem, bo to jedno z tych niewielu złotych ćwiczeń, gdzie przenosisz całe ciało w przestrzeni. Ale dlaczego masz nie dać rady? Od czego masz atlas ćwiczeń i różne filmy instruktażowe na youtube[choć tam tez dużo badziewi się trafia].
Wysłana -
w sumie masz racje. mialbym jeszcze jedno pytanie, mianowicie:
dodajac pompki na poreczach do treningu, ktore z cwiczen eliminuje, bo robiac 4 serie płaskiej, 4 skosu, 4 przenoszenie hantla i 4 serie owych pompek to ewidentnie za duzo.. I dać to ćwiczenie najlepiej jako pierwsze?
Wysłana -
W takim układzie wywalasz płaską[nie martw się, to ci wyjdzie na dobre pewnie] i dajesz pompki na poręczach 4 serie jako pierwsze ćwiczenie. Potem robisz wyciskanie na skosie w górę, też 4 serie, najlepiej hantlami, potem zamiast przenoszenia hantla, mógłbyś dać rozpiętki na skosie w dół-wtedy priorytet na dół klatki jest już wyraźny.

EDIT: A to jest ciekawe i ci się przyda.





Zmieniony przez - MOREPOWER w dniu 2009-11-13 20:19:19
Wysłana -
Czy na przedstawionym filmiku cwiczenie jest wykonywane poprawnie?



Sam wspomniales, ze badziewie sie trafiaja .
A czy do wykonywania rozpiętek na skosie w dół moge uzyc ławeczki do brzuszków?
Nie jestem pewien czy podkładając ciezary do utworzenia skosu bedzie to konstrukcja na tyle stabilna, zebym mógł spokojnie wykonywac cwiczenie...
Wysłana -
Może to głupie ale...Ja nie widzę filmików jakie się tutaj pojawiają i nie moge ocenić. Mam jakies problemy z przeglądarką. Ale jak coś, to zedytowałem mój poprzedni post i tam dałem dobry filmik, gdzie jest równiez pokazana ciekawa wariacja, sprawiająca, że ćwiczenie daje jeszcze bardziej w klate[bo im bardziej się pochylisz, tym bardziej będzie pracowac klata, a nie triceps].

Co do ławeczki do brzuszków-nie jestem pewien, czy ona nie ma za dużego skosu. Musi to być około 30 stopni, więc jak coś, możesz wziąć kątomierz i to po prostu sprawdzić...Pozostaje tylko to.
Wysłana -
Bardzo, bardzo dziękuje za pomoc!!!
Życzę miłego weekendu !

PS. Soga niestety nie moge dać, nie posiadam abonamentu.

Zmieniony przez - dilo w dniu 2009-11-13 20:29:56
Wysłana -
Spoko, jakoś postaram się przetrwać ten brak soga.

pozdr
Wysłana -
Jednak wszedł

pzdr
Strona 1 z 4
Dodaj odpowiedź