sfd logo sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Inne dyscypliny

Dodaj odpowiedź

Czy to ma sens? Trening skocznośći

Wysłana -
Witam.
Zamierzam wziąć się za trening kocznoścciowy i chciałbym zrobić to w następujący sposób:
poniedziałek : siła
wtorek : skoczność
środa : szybkość
czwartek : wolne
piątek : siła
sobota : skoczność i szybkość
niedziela : wolne

trening siłowy robiłbym na siłowni, jeden trening na typową siłe 5x5
Przysiad pełny 5 serii do 95%max
Wyciskanie na klatkę j.w
Wiosłowanie sztangą j.w
Wyciskanie żołnierskie 3 serie ciężar stały wzrastający tak żeby było pod max obecnie 50kg x6-8 w serii
Coś na bic+tric 3 serie łączone

drugi trening dynamika:
Przysiad do ławeczki 4 serie 10x-30%max 10 powt dynamicznie
Podskoki ze sztanga 5x5 ciężar 10-30% max
Barki podrzut sytangi z bioder 3 serie 10-30% dynamicznie + 2serie 90 % max
Podciaganie na drązku 3 serie max
Martwy ciąg na prostych nogach 3 serie siłowo
Martwy ciąg 3 serie siłowo
Wyciskanie skos 4X5 siłowo

Dodatkowo trening na stadionie proponowany przez Hansa:
skoczność :
1) 2km trcuhtu + 10' gibkość
2) podskoki L-P ( cwały ) 3x10 podskok. + odbicia ze śródstopia 3x15
3) wieloskoki : L-P 10-skok x5
LL-PP 10-skok x5
5x 9-skok w rytmie trójskoku
3x 10-skok L-L
3x 10-skok P-P
4) przebieżki 5x80m


szybkość :
1) 2km marszobieg + 10' gibkość
2) skipy ABC 6x40m
3) przebieżki 3x60m
4) odcinki biegowe 2x ( 80-60-40m )
5) starty z opadu x6-8
6) przebieżki 3x120m


skoczność i szybkość w sobote :
1) rozgrzewka
2) skipy 3x(ABC)x 30-40m
3) odcinki szybościowe na maxa 5x40-60m na postawienie ( przerwy po 5-7min)
4) wieloskoki 5x10-skok L-P + 5x5-skok L-L + 5x5-skok P-P
5) rozbieganie 5x80m ( rytmowe )

Moje pytanie jest następujące:
- czy jest sens trenowania w taki sposób na siłowni? jeden trening typowo siłowy + jeden dynamiki.
- czy trening na siłowni lepiej jest ustawić tak aby np pierwszy był dynamiczny z drugi siłowy czy odwrotnie?
- czy są jakieś lepsze sposoby żeby trenować skoczność?

Uprzedzając pytania: sile statyczną już mam wypracowaną- ostatnie 3-4 miesiące leciałem treningiem tylko 5x5 maxy do których doszedłem to przysiad 145x1, wyciskanie na płaskiej 120x1 wiosłowanie 95x1 przy wzroście 190 i wadze 90kg.

Pozdrawiam
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogę Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Usunięty przez anubis84 za naruszenie Pkt 1 regulaminu forum.
Wysłana -
dzięki za odpowiedz, skoczność chciałbym poprawić do siatkówki
Wysłana -
hormon180 nie mam pojęcia czemu piszesz nie mając pojęcia o trenowaniu wyskoku. Wyskoki ze sztangą to świetne ćwiczenie dynamiczne , jak sie ma dobrą baze siłową nie stanowi zagrozenia to po 1, po 2 twoje wyskoki z hantlem w ręku czy między nogami to już porażka. A i wyskok da sie wyćwiczyć mimo słabej genetyki , na dziś dzień wszyscy marudzą , że złe geny, bo nie chce sie tyłka ruszyć ;) da sie "oszukać" geny cięzką pracą, może nie będziesz najlepszym dunkerem , ale do pewnego stopnia można się "bić" z tą genetyką i osiągnąć fajne rezultaty. Ogólnie po więcej info i sam trening zerknij na temat ćwiczymy razem wyskok http://www.sfd.pl/Ćwiczmy_razem!_wyskok_vol.2-t729998-s2.html Pozdrox ;)
Wysłana -
wsn123 nie mam pojęcia dlaczego nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego posta i dlaczego twierdzisz, że nie mam pojęcia o treningu wyskoku. W toku studiów na wychowaniu fizycznym mieliśmy nauczanie i doskonalenie wyskoku więc myślę, że jakieś pojęcie mam, choć ekspertem nie jestem. Nie wiem też w którym miejscu mojej wypowiedzi jest mowa o trzymaniu hantla między nogami. Co do tych wyskoków ze sztangą to się zgodzę, że ćwiczącemu z jakimś stażem treningowym nie zaszkodzą ale skoro chłopak pyta na forum o elementarne rzeczy to chyba zawodowcem nie jest. Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź