SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Czy dobrze obliczyłem swoje zapotrzebowanie?

Wysłana -
Cześć, chciałbym się spytać czy poprawnie zastosowałem wzór na zapotrzebowanie kaloryczne. Proszę o sprawdzenie wyliczeń.

BMR (9,99 × 74KG) + (6,25 × 178CM) – (4,92 × 19) + 5 = 1763 KCAL

TEA Trening siłowy - (2 × 40min x 8 kcal) + (2 x 123kcal) = 886kcal
Trening aerobowy - (2 x 60min x 7kcal) + (2x 35kcal) = 910kcal
(886kcal + 910kcal) / 7 dni = 256kcal

(BMR) 1763kcal + (TEA)256 kcal = 2020 kcal

NEAT 6 godzin stojącej pracy, średnio 3 razy w tygodniu według wielu kalkulatorów jest to ok. 1300kcal. Więc (3 x 1300kcal) / 7 dni w tygodniu = 557kcal
więc NEAT ustaliłem na 550kcal - tu najważniejsze pytanie czy dobrze to kombinuje?

Dodaję NEAT: 2020kcal + 550kcal = 2570kcal

TEF 2570 + (0,1 x 2570) = 2570kcal + 257kcal = 2827kcal.

Według moich obliczeń wychodzi, że moje zapotrzebowanie przy wzroście 178cm i wadze 74kg wynosi 2827. Czy obliczenia są poprawne? Jeśli moim celem jest poprawa sylwetki (aktualnie mam mało mięśni i trochę tłuszczu więc lipa) to ile kalorii ustalić? Proszę o konkretną liczbę. Z góry dzięki za pomoc.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
jeżeli wszystko szczerze powstawiałeś wartości to wyniki są dobre, ta ilość która wyszła to Twoje 0. Aby budować masę należy doliczyć 200-300kcal, a jak redukwoać to ująćtyle samo, aczkolwiek to co policzyłeś to też dopiero po ustaleniu celu jaki chcesz osiągnąć będziesz obserwował ciało i dokładał kcal lub ujmował, bo te wyliczenia są orientacyjne.
Wysłana -
Szczerze to ciężko mi ustalić cel bo mięśni w sumie jest mało, tłuszczyku trochę jest. Myślę, że postawię na lekki deficyt z 200 kcal, ale poczekam na więcej opinii.
Wysłana -
Wstaw zdjęcie podglądowe.
Wysłana -
j/w jedynie po sylwetce najlepiej ocenic jakie najlepiej obrac cele treningowe
Wysłana -
Dzięki za odpowiedzi. Fotkę wrzucę rano, bo po całym dniu to chyba nie ma sensu. Jutro zrobię zdjęcia na czczo.
Wysłana -
Proszę zdjęcia:











Zmieniony przez - syen w dniu 2018-07-31 10:16:39
Wysłana -
Proszę mi powiedzieć jaki cel treningowy obrać oraz jaką konkretną liczbę kalorii ustalić na podstawie moich wyliczeń (o ile są dobre, zwłaszcza NEAT).
Wysłana -
Witam. Ja jestem Twojego wzrostu tylko że ważę 85kg i mi wyszło 2900kcl, wiec uważam że powinieneś lecieć 2700kcl z rozbiciem 2g białka na 1kg masy ciała, 1g tłuszczu, reszta węglowodany pamiętając, że 1g białka i wegli mają po 4kcl, natomiast 1g tłuszczu 9kcl. Pozdrawiam.
Wysłana -
Oczywiście ciągle obserwuj swoje ciało i delikatnie dodawaj lub odejmuj kcl.
Wysłana -
Ale lecieć co? Masa czy redukcja? Odwieczne pytanie ludzi pokroju mojej sylwetki.




Zmieniony przez - syen w dniu 2018-07-31 11:21:10
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź