SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

Co z BCAA?

Wysłana -
Witam
Po 2 latach pauzy w jakimkolwiek sporcie (względy zdrowotne) wróciłem na siłownię w 1 tyg. lipca tego roku. Jestem na redukcji, ale na lekko ujemnym bilansie kal., bo taki muszę mieć (mój stan zdrowia to determinuje). 171 cm wzrostu, 77kg masy.
Trenuję w pon., śr., pt. 2-3h (w tym cardio). Dietę mam ułożoną przez dietetyka, która we wrześniu będzie zaktualizowana.
Z racji iż zwiększam intensywność treningów oraz stopniowo zmieniam ćwiczenia na cięższe oraz zwiększam ilość serii i liczbę powtórzeń, zaczynam odczuwać, że jeden dzień regeneracji mi nie wystarcza. Postanowiłem poszukać na ten temat informacji o suplementacji. Używam kreatynę, ale zacząłem się zastanawiać nad braniem również BCAA. Otóż jakiś czas temu czytałem i słyszałem, że ten suplement jest zbędny, bo nie przynosi żadnych efektów. Czy to prawda? Dowiedziałem się też, że lepiej to zamienić na białko, aczkolwiek boję się o to, że może to mieć wpływ na moją zbilansowaną dietę a ja chciałbym zminimalizować ingerencje w dietę a tym samym pomóc sobie w okresie regeneracji. Jeżeli jednak lepiej białko to czy ono będzie miało znaczący wpływ na moją dietę? Trochę o tym czytałem i mam wielki mentlik i postanowiłem zapytać. Chodzi tez o to, że białko mi tez wyjdzie w porównaniu z bcaa drożej, a ja szukam czegoś co mnie wspomoże i jednocześnie nie opróżni mocno kieszeni. Oczywiście pytam, bo istotne jest to, że może jednak białko przyniesie lepsze efekty i mimo to lepiej zainwestować więcej, niż mniej w coś co może być nieskuteczne.

Jeżeli jednak warto go używać, to jak to stosować? W dni nietreningowe 1g na 10kg masy rano i wieczór oraz w treningowe 1g na 10kg masy przed i po treningu czy w innych proporcjach i porach brania? Jakiej firmy lepiej kupić (cena gra rolę, ale nie chcę najtańszego, bo najtańsze nie zawsze jest najlepsze ale też nie mega drogiego suplementu)? Zaznaczam, że wole proszek i tabsy odpadają.

Stosuję kreatynę (monohydrat):
- dni nietreningowe 5g po kolacji
- dni treningowe 10g przed i 10g po treningu

Nie jestem zaawansowany w sportach siłowych, więc wolę dopytać niż samemu eksperymentować :) Jeżeli się pomyliłem to prosze mnie poprawić i nakierowac na właściwy tor, bo nie każdy od razu wszystko wie.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Co do białka, jak zassyjesz to oczywiste że podbijesz kalorycznosć swej diety, jak dietetyk ustalił np 180g białka to tego się trzymaj, jak regeneracyjnie nie wyrabiasz to mozłiwe że za małą masz kaloryczność posiłków
Wysłana -
wszystko zalezy od tego, czego oczekujesz od suplementacji BCAA, jak wsparcia w podbicu bilansu bialka w diecie na dobe, to faktyczni jets to bezcelowe i wykorzystanie w zamian odzywki mija sie z celem, jak zapotrzebownaie w diecie bedzie pokrywalo sie z tym realnym
Wysłana -
Oczekuję raczej wsparcia przy regeneracji, bo zwiększam dość mocno intensywność treningów i nie wyrobię rzeczywiście z regeneracją. Nie chcę trenować co kilka dni lecz co dwa. A dieta będzie zmieniona we wrześniu i nie chcę w nią za bardzo ingerować. Stąd dylemat czy bcaa mi pomoże przy rege czy lepiej z kolei izolat zastosować, co jednak wpłynie na bilans kaloryczny, ale myślę, że nie w tak dużym stopniu, gdy ja chcę zastosować niezbyt wielką dawkę.
Trochę szukałem info, że izolat właśnie tez pozytywnie wpływa na redu.
Podejrzewam, że zapotrzebowanie wzrośnie prze zwiększenie intensywności treningów
Pomożecie? ;P


Zmieniony przez - SaltyNachoBird w dniu 2018-08-05 20:26:08
Wysłana -
BCAA mozesz dac w solidnej dawce, jak chcesz pozbyc sie nieco uporczywych doms, jak i podkrecic regeneracje, przed i w ttrakcie treningu po 10g na porcje juz czuc wyraznie w mojej opinii.
Wysłana -
Dzięki. A co powiesz na temat tego, aby jednak użyć izolatu białka? Wiem, że mogę mieć braki (a dietę zaktualizuję dopiero za jakiś czas, niestety wcześniej jest to niemożliwe) a do tego "podobno" wpływa pozytywnie na regenerację. Czy to bójda na kółkach? Też chcę trochę się skupić na rozbudowaniu mięśni, ale mimo wszystko nie jestem na masie i bardziej mi zależy aby wzrost jakiś był ale aby nie było spadku masy mięśni.
Wysłana -
Tak samo jak zjesz dodatkowo 100 g piersi też wpłynie na regeneracje, białko to białko, wiadomo z odzywki trochę szyciej się przyswoi ale to będzie to samo.

Moze prędzej adaptogenów jakichś byś spróbował, moze zen szen
Wysłana -
Używam ashwagandhę regularnie ;) więc w sumie jest
Wysłana -
rozeniec gorski tez fajnie sie sprawdza na noc GABA, zma pozowli na lepszy, glebszy i spokojniejszy sen
Wysłana -
Sądzę, że ze snem nie mam problemu i śpię bardzo głęboko i w odpowiednich dawkach i godzinach 22/23-6/7 i nie czuję niewyspania. A zatem plus jest. O Różeńcu nie słyszałem. Stosowałeś?
Wysłana -
Tutaj mizesz sobie poczytać
https://potreningu.pl/articles/4922/rozeniec-gorski---rhodiola-rosea--hit-czy-kit 
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź