SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Cheat day

Wysłana -
Witam jestem dosyć młoda osoba ale mam pytanie. Trenuje 5 razy w tygodniu 3 razy biegać średnio po 10km i 2 razy w tygodniu jeżdżę na rowerze po około 30km trzymam się diety która pomaga mi utrzymać wagę ponieważ schudłem ponad 30kg. I czy jak przy takiej aktywności i diecie mającej około 2000kcal na dzień mógłbym sobie raz na 2 tygodnie żeby nic cheat day?
Wysłana -
Prawidłowa i zdrowa dieta to przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych i eliminacja produktów przetworzonych. Należy jednak pamiętać o tym, że nie wolno iść zbyt mocno w druga stronę. Ortoreksyjne podejście do żywienia nikomu na dobre nie wyjdzie i prędzej, czy później odbije się negatywnie na naszej psychice i sylwetce. Nie jesteś profesjonalnym sportowcem, który szykuje się do mistrzostw świata. Dlatego też pewne odstępstwa od diety trzymanej o 80-90% jak najbardziej są dopuszczalne, a nawet zalecane. W takiej sytuacji idealnie sprawdzi się zasada wprowadzenia do diety oszukanych posiłków (cheat meal) lub oszukanych dni (cheat day).

Zasada wprowadzenia oszukanych dni/posiłków polega na tym, że będąc na redukcji, gdy nasz bilans kaloryczny jest ujemny, szybkość metabolizmu spada. Jednorazowe podbicie kalorii w diecie, co jakiś czas spowoduje, że w pewnym stopniu będziemy mogli go przyspieszyć. Poza tym odpoczniemy psychicznie od reżimu trzymanej diety. Więcej ciekawych informacji na ten temat możesz poczytać w artykule: http://potreningu.pl/articles/4289/cheat-day--czym-jest-i-jak-wplywa-na-organizm. Warto pamiętać o tym, żeby nie wprowadzać jednak oszukanego dnia zbyt często. Łatwo przeliczyć, że wprowadzenie go raz w tygodniu może nieźle namieszać w naszej diecie. Jedząc dla przykładu 2500 kcal dziennie i będąc na ujemnym bilansie kcal -300 kcal łatwo zauważyć, że w skali tygodnia wychodzi -2100 kcal. Jeżeli więc raz w tygodniu w oszukanym dni zjemy 5000 kcal, to okaże się, że budujemy masę mięśniową, a nie redukujemy tkankę tłuszczową.

Warto również poczytać na temat wprowadzenia IIFYM, czyli elastycznego podejścia do diety: http://potreningu.pl/articles/4150/iifym--chwilowa-moda-czy-przelom-w-ksztaltowaniu-sylwetki



Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Dwa tysiace dobre dla osoby co nic nie robi, spokojnie mozesz się podładować co dwa tygodnie.
Wysłana -
Lepiej wylicz zapotrzebowanie
http://www.sfd.pl/-t276436.html 
bo na tak niskiej kaloryczności tylko spowalniasz metabolizm
Wysłana -
Cheat day jak najbardziej można wkomponować w dietę. Jednak polecam skupić się właśnie nad dietą. Skoro jesz 2000kcal, to jest wielce prawdopodobne, ze dieta nie wygląda dobrze.
Wysłana -
Dieta jest ustawiona przez dietetyka specjalnie pod moje zapotrzebowanie nie wiem tylko czy miał na uwadze mój wysiłek fizyczny. Ale na diecie nie chudnę waga stoi także chyba jest dobrze.
Wysłana -
to dlaczego tego pyt nie zadasz swojemu dietetykowi?
Wysłana -
Ponieważ nie jestem już z nim w kontakcie rozpisał mi dietę z deficytem kalorycznym schudłem teraz jakiś 1 miesiąc temu dostałem dietę na utrzymanie wagi.
Wysłana -
dobrze rozumiem, ze dostajesz stala rozpiske i zostajesz pozostawiony samemu sobie?
Wysłana -
Tak i w diecie mam 6 posiłków i w grudniu 2 posiłki mam podmieniać w styczniu 4 a w lutym 6 i tak schodzę z diety chodzi o to abym zobaczył jakie ilości są mi potrzebne do utrzymania wagi
Wysłana -
nic z tego nie kumam

proponuje Ci policzyc swoje zapotrzebowanie raz jeszcze, link do wzoru masz podany wyzej. nastepnie wstaw diete w formie zrzutu do oceny i cos sie pomysli.
Wysłana -
I daj ankietę działu...

Bo bardzo młode osoby nie powinny restrykcyjnie ograniczać kalorii.
Strona 1 z 6
Dodaj odpowiedź