SFD.pl Ladies SFD

Dodaj odpowiedź

Być fit po porodzie

Wysłana -
****DANE PODSTAWOWE***************************************

NICK: NoFearLady
WIEK:34
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: W marcu urodzilam, wiec nieprzerwany to zero.

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA: 82.7
WZROST: jutro sie pomierze rano
OBWÓD RAMIENIA:
OBWÓD ŁYDKI:
OBWÓD UDA:
OBWÓD BIODER:
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA:
OBWÓD TALI
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ:

****CEL*************************************************
CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING?
Przede wszystkim chce zrzucic ten pociazowy bagaz i na poczatek wrocic do wagi, z ktora czuje sie najlepiej, czyli 60kg. Chcialabym rowniez wrocic do dawnej formy, czyli byc w stanie przebiec nascie kilometrow, oraz w ogolnym odczuciu czuc sie sprawna fizycznie. Na chwile obecna jestem ociezala, zastana i dostaje zadyszki po przejsciu 2km.

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: Hashimoto, na chwile obecna TSH w normie
PRZEBYTE KONTUZJE: Brak
WADY POSTAWY: Hyper lordoza, czy cos takiego. Nie jestem w stanie dotknac dlonmi stop, ani np. zrobic mostka.
ALERGIE: Przypuszczam lekka nietolerancje laktozy
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: problemy z wyproznianiem
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? Na razie po porodzie nie
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? tak, na pociazowe nadcisnienie

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: nie
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO). Od 2008 cala mase, w wiekszosci glupia 1200 kcal plus mordercze treningi, na ktorej chudlam bardzo powoli, po pierwszej ciazy- niskoweglowodanowa 1500 kcal, na ktorej wrocilam do wagi sprzed ciazy w 9 miesiecy (23kg). Obecnie z racji karmienia piersia (i dokarmiania MM) jem 2300kcal i nie chudne.

****DIETA*************************************************
JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE - zrzut kilku dni z dziennika żywieniowego na www.potreningu.pl? Jeszcze nie mam zrzutu, ale jem okolo 2300 kcal. Jem wszystko. Mam problem z podjadaniem, bo jestem ciagle glodna. Nie jem czysto, wpada sporo wegli z dzemow, ktorym nie moge sie oprzec...
CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ? Utrzymuje wage

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: TAK/NIE Chwilowo nie, ale mam zamiar isc na cross fit jak tylko poczuje sie na silach po pologu.

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING - podaj nazwy ćwiczeń, ilość serii, ilość powtórzeń w seriach, obciążenia w kolejnych seriach
Zaden, tylko spacery.

ZDJĘCIA
w pozycji neutralnej przodem, bokiem i tylem.
Jutro zrobie

Historia w wielkim skrocie ma sie nastepujaco.
Dzieckiem bylam baaardzo chudym, zaokraglac sie zaczelam w okresie dojrzewania. Nadwagi nie mialam az do 2008 roku, ale bylam zaokraglona. W 2008 roku drastycznie przytylam i zaczelam sie niemadrze odchudzac na 1200 kcal. Skrupulatnie wszystko podliczalam, do tego 5 razy w tygodniu po 1-2 godziny cwiczylam na silowni (cardio plus silowe) bez zadnego planu. Zaczelam biegac 1-4 razy w tygodniu, gralam w siatkowke 2 godziny tygodniowo, chodzilam na fitness, do tego pracowalam fizycznie. Chudlam bardzo powoli, zejscie z 70 do 60 zajelo mi kilka miesiecy. W 2012 diagnoza hashimoto. W 2013 pierwsza ciaza, a w miedzy czasie kilka jojo. W ciazy 23+ zgubione w 9 miesiecy treningami silowymi, areobikiem i bieganiem na diecie low carb 1500. Potem od 2015-2016 waga dobija do 70kg, zre jak swinia i nie cwicze. Marzec 2017 rodze drugie dziecko. Waga przy porodzie 93, tydziem po 82 i teraz juz nie spada nic. Chce schudnac do 60 i odzyskac forme, ale zupelnie sie pogubilam, nie wiem co i ile jesc i jak cwiczyc by zrzucic to w miare szybko, bo patrzec na siebie nie moge. Przy dwojce dzieci i pracy mam malo czasu na cwiczenia. Prosze o rady.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Cześć!
Raptem mija miesiąc (czy drugi) po porodzie, a Ty stawiasz sobie takie cele wagowe? ciało potrzebuje czasu, przecież wiesz, skoro to Twoje drugie dziecko.
Poczytaj dziennik Viki i Glodzilli to również mamy.
Wysłana -
Tak jak Koleżanka wyżej. Teraz jest czas na regenerację organizmu. Tu się kiedyś na forum mawiało że skoro w ciazy jest się 9 miesiecy to i po ciązy do formy wraca się 9 miesiecy. Tu jest link do ćwiczeń dla kobiet w połogu http://www.sfd.pl/[art]_Ćwiczenia_w_ciąży_i_w_okresie_połogu-t451674.html Warto sprawdzić też jak wyglądają mieśnie brzucha - czy nie ma diastasis recti, a jeśli jest, to się tym zająć. Diete bez liczenia, produkty o dużej wartosci odżywczej - dzem w zakres tego pojęcia nie wchodzi - i na swoim przykładzie powiem - zjem dżem, czyli cukier z cukrem - naychmiast jestem głodna. Zamiast dzemu - owoce, i to niekoniecznie suszone, bo to też w większości cukier z cukrem i olejem dodatkowo.
Wysłana -
Po pierwsze nie pisz o sobie Tak brzydko!! Jesteś piękną kobietą!
Wysłana -
Też nie wydaje mi się zbyt rozsądne zbyt szybko zaczynać po porodzie aktywność fizyczną - i jeszcze w dodatku crossfit. Moim zdaniem stawy po porodzie akurat taką formę aktywności bardzo źle będą znosiły. Raczej zacznij od spacerów, jakiejś gimnastyki w domu - ale to takiej bardziej relaksacyjnej niż tych modnych w necie "skakanek". Ciesz się macierzyństwem, jedz zdrowo jak najmniej przetworzoną żywność ale nie planuj od razu że teraz odpalasz trening i masz być już w tym roku docięta na żyletę. Uwierz mi - Twój organizm potrzebuje czasu. Poza tym nastawianie się na określoną wagę - jest moim zdaniem kardynalnym błędem. Lepiej patrzeń w lustro, mierzyć obwody, używać fałdomierza i brać pod uwagę ogólne samopoczucie, kondycję. Zafixowanie się na określoną wagę nie ma sensu - jeśli chcemy celować w zdrową i sprawną sylwetkę.
Wysłana -
Dziewczyny, wasze rade z pewnością są słuszne :) Sama bym tak napisała, żeby o siebie dbać i delikatnie wracać do formy, zobaczyć właśnie czy z mięśniami brzucha wszystko jest ok itp. Natomiast rozumiem NoFearLady, że chce jak najszybciej odzyskać dawną sylwetkę. Sama zaczynam teraz swoją pierwszą przygodę z ciążą i mimo, że to początek to już myślę, jak potem wrócić do swojej sylwetki :D. Póki co powoli żegnam mój 4tero-pak, na który tak ciężko pracowałam.
A perspektywa 9-ciu miesięcy ciąży + 9 miesięcy nie jest najłatwiejsza do przyjęcia, dla kogoś kto miał super wypracowaną fit sylwetkę ;).
No ale cóż :) ! Być kobietą, być kobietą... ;)


Zmieniony przez - ObcaAura w dniu 2017-04-27 14:54:30
Wysłana -
Można wszystko zrobić z głową. Ale najważniejsze jest zdrowie. Nic jego kosztem - przynajmniej takie jest moje zdanie.
Wysłana -
Ostatnio niestety panuje moda na jak najszybszy powrót do formy po ciąży Wiele dziewczyn chwali się zmianami w 2-3 miesiące, zaczynają ćwiczyć już w pierwszym miesiącu po porodzie, a w tym całym wyścigu zdrowie schodzi na drugi plan. Jak zostało napisane wyżej, organizm potrzebuje czasu, żeby wrócić do stanu początkowego. Chodzi o odzyskanie równowagi hormonalnej. Stawy po porodzie są rozluźnione i nieprzygotowane do intensywnego wysiłku, dlatego tez często po rozpoczęciu ćwiczeń pojawiają się bóle, np. kolan. To jak szybko uda się wrócić do stanu wyjściowego i do formy zależy od wielu czynników i jest kwestią indywidualną. Przy kp lepiej uważać, bo niektóre hormony nadal są na wysokim poziomie. Poza tym organizm różnie reaguje, niektóre dziewczyny chudną karmiąc piersią a u innych nic nawet nie drgnie, niezależnie od diety i treningów. Najlepiej robić wszystko powoli i z głową. Owszem, można próbować szybko, ale naprawdę szkoda zdrowia, szczególnie że niektóre problemy wychodzą dopiero po jakimś czasie.. Poza tym uważam, że przy karmieniu piersią, szczególnie przez pierwsze 3-6 miesięcy, nie ma sensu liczyć kcal, bo nikt nie jest w stanie określić Twojego zapotrzebowania. Najważniejsze to jeść różnorodnie i opierać się na produktach wartościowych i nieprzetworzonych. Organizm potrzebuje witamin i minerałów zarówno dla własnych potrzeb jak i na produkcję mleka. W dżemach raczej ich nie znajdziesz. Warto uwzględnić w diecie źródła wapnia, bo przy niedoborze wapń pobierany jest z kości, co w przyszłości możne powodować problemy zdrowotne. Posiłki powinny być zbilansowane, dzięki czemu będą sycące. Powinny zawierać zdrowe tłuszcze, białko i dobrej jakości węglowodany. A w kwestii treningu, jeśli dostajesz tak szybko zadyszki i dodatkowo masz problemy z nadciśnieniem, to naprawdę crossfit nie jest dobrym pomysłem. Najpierw przygotuj ciało do wysiłku i zacznij od lekkich ćwiczeń. Link do treningu po porodzie został już wyżej podany, naprawdę polecam przeczytać
A na koniec, z własnego doświadczenia mogę napisać, że dopóki karmiłam piersią nie byłam w stanie ani porządnie ćwiczyć, ani żadnych zmian w sylwetce nie było. W ciąży byłam aktywna, przed ciążą również, a po wszystko się poprzestawiało. Teraz powoli wracam sobie do formy, zdrowie najważniejsze
Wysłana -
W 100% podpisuję się pod tym co napisała Viki. Ja jestem 9 miesięcy po porodzie, odzywiam się zdrowo (nawet gdybym chciała zgrzeszyc to nie mogę bo karmię piersią małego alergika), ćwiczę w miare regularnie (nie licząc przerw kiedy jestem chora albo gdzieś wyjeżdżamy ) i mimo tego nie wróciłam jeszcze do super fit sylwetki sprzed ciąży. Centymetry spadają bardzo powoli ale poprawia się jakość ciała a ja dzięki ćwiczeniom mam więcej energii i radości z życia. Dla mnie to najważniejsze, a na porządną redukcję i liczenie kalorii przyjdzie czas jak odstawie Małego od piersi. Myślę, że musisz zmienić swoje nastawienie. Jak mawiają: co nagle to po diable. Liczy się efekt dlugofalowy czyli zdrowie, zmiana stylu życia, uporządkowanie kwestii jedzeniowych i ładna sylwetka na lata a nie utrata iluś tam kilogramów jak najszybciej po porodzie. To nie wyścig.

Dodam jeszcze, że po porodzie osłabione są mięśnie dna miednicy i nie powinno się ich za bardzo nadwyrezac, dlatego z dynamicznymi zajęciami powinnaś się na razie wstrzymać.

Naprawdę polecam zacząć od ćwiczeń przesłanych w artykule. Niepozorne a potrafią dac w kość; -)


Zmieniony przez - glodzilla w dniu 2017-04-27 20:25:35
Wysłana -
No to myślę, że takie rzeczowe wpisy dziewczyn które same są mamami i wracają do formy ciesząc się macierzyństwem i zdrowiem przekonają Ciebie NoFearLady do zmiany odejścia do tematu. Powrót do formy to nie wyścig z czasem - to proces który przebiega dość indywidualnie a w dodatku przeprowadzony niewłaściwie może kosztować sporo zdrowia.
Wysłana -
Podsumowując: na wszystko przyjdzie czas :)
Strona 1 z 7
Dodaj odpowiedź