SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Bolący odcinek lędźwiowy podczas ćwiczeń..

Ankieta - proszę o pomoc

Płeć
Wiek
Waga
Wzrost
Cel treningowy
Staż treningowy na siłowni
Uprawiane inne sporty
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)
Dieta
Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)
Zażywane suplementy
Ostatnio przerabiany plan
Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)
Wysłana -
Witam, w tamte wakacje kupiłem na fabryce siły diete + plan treningowy, wszystko było super dopóki nie poszedłem 1 raz na siłownie w dniu w którym miałem ćwiczenia na brzuch.

W niektórych ćwiczeniach było wyraźnie napisane ''DOCIŚNIJ ODCINEK LĘDŹWIOWY'', problem jest taki, że ja nie mogę się położyć prosto. Zawsze gdy kładę się na plecach, odcinek lędźwiowy jest uniesiony, a nie potrafie po prostu go dać do dołu, jedynym sposobem na dociśnięcie go do ziemi, jest podniesienie lekko klatki i spięcie brzucha, ale wtedy mnie tam boli. Gdy nawet docisnę ten odcinek i zaczynam robić jakieś ćwiczenie, po prostu mnie tam rwie i nie mogę kontynuować. Co mam zrobić w tym momencie, dodam że mam 20 lat - mam udać się do specjalisty, czy są jakieś ćwiczenia które mi go naprawią, bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Ciebie zainteresować:

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Jesli odczowasz bol to dobrze by bylo skonsultowac to z lekarzem. Podejrzewam ze masz hiperlordoze, cwiczenia miednicy I wzmacnianie miesni glebokich moglyby ci pomoc, ale tak jak mowie dobrze skonsultowac sie z jakis ogarnietym fizjoterapeuta, lepiej wczesniej niz pozniej cierpiec.. sam mam problem z odcinkiem ledzwiowym
Wysłana -
na pewno niw ykonuj cwiczen ktore Ci nie sluza
jedynie przez internet tyle mozemy podpowiedziec, reszta w rekach pomocy specjalisty
Wysłana -
Hmm ja moge powiedzieć tyle ze czasami przy siadzie czy martwym bolay mnie lendzwie przez pare dni. Odkad przed i po treningu rozciagam sie czyli zwis na drazku poczym za pomocą lawki wypinam biodra do przodu tak by krzyz sie zaokraglil dopoki tak fajnie nie szczyknie to nie mam juz z bolem problemu. Nawet przy jezdzie dluzszej na rowerze 2-3 h.
Wysłana -
Bo najważniejsze jest zachowanie pozycji technicznej podczas ćwiczeń wówczas są bezpieczne. A ból po przysiadach czy mc nie jest po prostu bólem mięśniowym?

Leżąc na plecach nie możesz docisnąć do podłoża odcinka lędźwiowego na ugiętych nogach?
Wysłana -
@rion10

Na ugiętych nogach mogę docisnąć odcinek lędźwiowy ale jak biore miednice lekko do góry.. I lekko spinam brzuch, na ugiętych nogach jest łatwiej na wyprostowanych ciężko..
Ja w ogole jak się kładę na plecach na podłodzę to zawsze odcinek lędźwiowy mam w powietrzu, mogę tam wsadzić dłoń, tylko jak sam z siebie go docisne, wtedy jest przy ziemi.


Zmieniony przez - vellg w dniu 2018-04-09 12:15:01
Wysłana -
Zrob takie cwiczenie jak jaskulka, poloz sie na podlodze i dociagnij kolana do brzucha, po kilku kolysaniach powiny miesnie ledzwiowe uledz rozluznieniu.
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź