SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Inne dyscypliny

Dodaj odpowiedź

Bieganie - prośba o ocenę planu dla początkującej

Wysłana -
Cześć!
Mam prośbę o ocenę mojego planu biegowego. Nie jestem początkująca, jesli chodzi o aktywnośc fizyczną (zajęcia fitness od kilku lat, od kilku miesięcy niezbyt trudne treningi siłowe), ale jestem bardzo początkująca, jeśli chodzi o bieganie.
Zaczęłam biegać pod koniec sierpnia. Chciałabym biegac 2-3 razy w tygodniu (w pozostałe dni treningi funkcjonalne/siłowe/interwałowe, ew. odpoczynek). Czasami bieganie byłoby moim drugim treningiem, wieczornym.

Zaczęłam leciutko, od biegu 30 min naprzemiennie 1 minuta marszu, 1 minuta truchtu. Następnie zaczęłam dokładać po pół minuty do czasu na bieg, czyli 1,5 minuty biegu i 1 minuta marszu itd.
Doszłam do 3 minut biegu naprzemiennie z 1 minutą marszu (ok. 40 minut całość). Nie czuję się mocno zmęczona. Wolę zacząć od spokojnych biegów i nie nabawić się kontuzji. Biegam raczej wolno, podejrzewam, że 8-10 min/km, ew. trochę szybciej.

Planuję dodawać po minucie do czasu na bieg, aż dojdę do ciągłego truchtu 30-40 minut. Chciałabym dojść do 30 minut ciągłego biegu (pewnie zajmie mi to minimum miesiąc), a następnie ułożyć jakiś konkretniejszy plan. Na ten moment nie mam żadnych celów treningowych. Znudziły mi się ćwiczenia na macie i szukam odskoczni. Jak to się potoczy - nie wiem, zobaczę, czy złapię bakcyla.

Proszę o ocenę, czy taki plan jest ok. Gotowe plany z internetu jakoś mnie nie przekonują. Wydają mi się proste. Będę wdzięczna za ogólny feedback, czy mój plan ma sens - czy nie zrobię sobei krzywdy i czy jest optymalny, żeby robić progres.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Ale biegasz bo lubisz czy w jakichś zawodach chcesz brać udział, bo jak nie to żaden specjalny plan nie potrzebny, biegaj dla samej siebie.
Co robiłaś na macie? moze lepiej z ciężarami potrenować.
Wysłana -
Na macie właśnie ćwiczę głównie trening siłowy (ze sztangą/z hantlami) lub interwały wytrzymałościowe. Często łączę siłowy+interwały, a czasem po prostu coś bardziej w rodzaju treningu funkcjonalnego.
Chcę biegać dla samej siebie. Nie planuję startu w zawodach. Po prostu chciałabym, aby było to bieganie efektywne i żebym robiła optymalny progres.


Zmieniony przez - Rafa Koralowa w dniu 2016-09-19 12:14:32
Wysłana -
biegaj na tyle ile masz ochotę, mnie np długie bieganie nudzi strasznie, wolę już interwały sobie porobić, czy nawet rower, więcej uda mi się zwiedzić niż np biegać godzinę.
Wysłana -
Dziękuję. Może za bardzo kombinuję.
Wysłana -
jeżeli chcesz do tego tak profesjonalnie podejść to nie kombinuj z planami z neta. To się sprawdza u wszystkich bo każdy z nas jest inny. Ja bardzo lubię jak ktoś podchodzi do tematu ćwiczeń na poważnie dzieki temu juz widać że masz potencjał. Skonsultuj się z kimś napoczatek, KS Staszewscy bardzo fajnie działają. Za nie duże pieniądze poćwiczysz z nimi i bardzo szybko zobaczysz efekty. Oni przygotują Ci prawdziwy plan biegowy
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź