SFD.pl Zdrowie i Uroda

Dodaj odpowiedź

Bieganie, a kompozycja ciała

Wysłana -
Witam, ostatnio rzuciło mi sie w oczy ze bieganie przy duzej masie moze niszczyc stawy, jednak czy jest roznica gdy biega osoba np 190cm 110 kg wagi i 30% bf, a osoba o tych samych parametrach i 12% bf? Jak to jest z tym bieganiem?

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
pod linkiem masz opisane plusy idące z biegania oraz obszerny odopowiadający na pytanie
https://potreningu.pl/articles/4653/czy-bieganie-zniszczy-moje-stawy
https://potreningu.pl/articles/5616/dlaczego-kulturysta-powinien-biegac

dla stawów i zdrowia ważna jest poprawna technika biegania, podłoże po którym biegamy oraz buty (zawsze byłem przeciwnikiem od kiedy nie pobiegłem raz w butach do biegania)


Zmieniony przez - DJ_DoDo w dniu 2018-06-18 11:51:40
Wysłana -
Długii
Witam, ostatnio rzuciło mi sie w oczy ze bieganie przy duzej masie moze niszczyc stawy, jednak czy jest roznica gdy biega osoba np 190cm 110 kg wagi i 30% bf, a osoba o tych samych parametrach i 12% bf? Jak to jest z tym bieganiem?


oczywiście ma znaczenie czy to tłuszcz czy mięśnie
lepiej zacząć od aktywności mniej obciążających stawy
Wysłana -
Nie pytam o siebie, ale czsto teoretycznie. Bo samym absurdem dla mnie jest twierdzenie ze bieganie moze szkodzic. Ale czlowiek uczy sie cale zycie :p
Wysłana -
jaka jest różnica miedzy osobą otyłą a kulturystą w kontekście biegania przyjmijmy długodystansowego w aspekcie zdrowia stawów kolanowych?
Myślałem że waga to waga a czy tłuszcz czy mięśnie to tak samo obciążą stawy podczas biegu zakładając że mają takie same parametry, technikę, plan i staż w bieganiu
Wysłana -
Oj moze zaszkodzic, ja mialem pare naciagniec, a najgorsze to byly bole piszczeli, nawet podczas chodzenia.
Wysłana -
Mateusz4949
jaka jest różnica miedzy osobą otyłą a kulturystą w kontekście biegania przyjmijmy długodystansowego w aspekcie zdrowia stawów kolanowych?



jedno jest to tkanka aktywna a drugie nie
mięśnie mają wpływ na siłę , szybkość , wytrzymałość itp. co bezpośrednio wpływa na sam staw niż gdyby były słabe a dużo tkanki zbędnej

wystarczy zobaczyć na np. koszykarzy w NBA 90% z nich to powyżej 100 kg biegania, skakania itp. oczywiście masę mają
Wysłana -
a co w sytuacji jak osoba otyła wzmocni mięśnie biorące udział w stabilizacji stawu, powięzie, układ nerwowy i dalej będzie bardzo gruba a z drugiej strony typowy bywalec siłowni nie musi mieć tych wyżej wymienionych mięśni mieć mega rozwiniętych nawet jeśli nie jest typowym bocianem, po prostu nie biega a nogi ćwiczy w ruchu mało dynamicznym.
Co w sytuacji gdy osoba otyła ma już jakiś staż w bieganiu i jest do niego zaadaptowana mięśniowo,powięziowo,nerwowo,stawowo te mięśnie wcale jakoś mega kilo nie ważą (wpływające na bieganie) czy wtedy ma to znaczenie czy ktoś ma cycki jak arnold czy zego mięśnia za to ogromna lipomastia, albo plecy na 1,5 metra czy zalane tłuszczem jak waga taka sama?
Wysłana -
Mateusz4949
a co w sytuacji jak osoba otyła wzmocni mięśnie biorące udział w stabilizacji stawu, powięzie, układ nerwowy i dalej będzie bardzo gruba a z drugiej strony typowy bywalec siłowni nie musi mieć tych wyżej wymienionych mięśni mieć mega rozwiniętych nawet jeśli nie jest typowym bocianem, po prostu nie biega a nogi ćwiczy w ruchu mało dynamicznym.
Co w sytuacji gdy osoba otyła ma już jakiś staż w bieganiu i jest do niego zaadaptowana mięśniowo,powięziowo,nerwowo,stawowo te mięśnie wcale jakoś mega kilo nie ważą (wpływające na bieganie) czy wtedy ma to znaczenie czy ktoś ma cycki jak arnold czy zego mięśnia za to ogromna lipomastia, albo plecy na 1,5 metra czy zalane tłuszczem jak waga taka sama?


czytalem kiedys o gosciu wazacym 130kg przy takim npormalnym wzroscie ktory bral udzialy w triatlonach i pol maratonach, mimo wysokiego bfa wlasnie byl takim typowym koniem wielkim i robili mu wiele razy badania po ktorych stwierdzili ze jego wewnetrzne zdrowie zupelnie nie odowiada dla jego wygladu...
Wysłana -
z tego co pamiętam a raczej nic się nie zmieniło to w footballu amerykanskim jest pełno takich wysokich, ciężkich grubasków bo trzeba mieć siłę i masę a badania antydopingowe przeszkadzają w koksowaniu więc co najwyżej hgh wpada regeneracyjnie albo inny peptyd
Dla mnie logiczne że zdrowszy będzie zalany 130 kg niż wycięty koks, zdrowotnie sercce i inne organy bardziej wyniszczone ale też zależy czy grubasek będzie gruby bo je sam syf czy zdrowo, a sam wygląd zewnętrzny nie świadczy o stanie zdrowia.
Mięśni mogą dać trochę siły ale bez przesady zalany strongman o wadze kulturysty będzie silniejszy od niego nawet jak ten będzie trenować low rep.
Wytrzymałość na pewno niższa koksy w klatce max 1 minuta a potem totalny zgon i walka o życie w bieganiu pewnie podobnie, szybkości też żadnej nie widzę zarówno bieganiu czy sztukach walki.
Mięśnie są ważne ale imo jak masz 190 cm 130 kg wagi i 30bf to 91 kg beztłuszczowej masy wystarcza a 41 kg czy miesni czy tłuszczu to w obu przypadkach balast
Wysłana -
Mateusz4949
a co w sytuacji jak osoba otyła wzmocni mięśnie biorące udział w stabilizacji stawu, powięzie, układ nerwowy i dalej będzie bardzo gruba a z drugiej strony typowy bywalec siłowni nie musi mieć tych wyżej wymienionych mięśni mieć mega rozwiniętych nawet jeśli nie jest typowym bocianem, po prostu nie biega a nogi ćwiczy w ruchu mało dynamicznym.
Co w sytuacji gdy osoba otyła ma już jakiś staż w bieganiu i jest do niego zaadaptowana mięśniowo,powięziowo,nerwowo,stawowo te mięśnie wcale jakoś mega kilo nie ważą (wpływające na bieganie) czy wtedy ma to znaczenie czy ktoś ma cycki jak arnold czy zego mięśnia za to ogromna lipomastia, albo plecy na 1,5 metra czy zalane tłuszczem jak waga taka sama?


jak się jest otyłym to tak jakbyś powiedzmy założył plecak + 20 kg i zbędny ciężar dźwigał ze sobą , przez co mechanicznie mocniej obciążysz stawy , inna sprawa nie sama masa ma znaczenie z tym a wspomniana choćby ogólna sprawność (co ma związek czy to masa mięśniowa czy tłuszczowa) , technika biegu itp.
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź