SFD.pl Odżywki i suplementy

Dodaj odpowiedź

Ashwagandha + Melatonina na sen

Wysłana -
Witam, ostatnio mam problemy z zaśnięciem co skutkuje brakiem odpowiedniej regeneracji. Staram się spać po minimum 8 godzin lecz jest to praktycznie nie możliwe z tego względu, że gdy np położę się spać o 22 to i tak najwcześniej usne w okolicach 23, czasem nawet 24 albo i później, a wstaje ~6:30.
Caly dzień chodzę zaspany i przemęczony.
Trenuje 3 razy w tygodniu.
Czy w tym przypadku jest sens wspomagać się takimi suplementami jak melatonina i/lub ashwagandha dla lepszej regeneracji i jakości snu? Z tego co czytałem to melatonina ułatwia zasypianie i poprawia regeneracje po treningach(?)
Wysłana -
Coraz częściej słyszy się o sytuacjach, w jakich dana osoba ma problemy z zaśnięciem lub jakością snu. Powody tego mogą być różne. Jednak z reguły jest to zbyt wysoki poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Wyrzut jego następuje w sytuacjach, kiedy to potrzebujemy pewnego rodzaju działania, np.:

- rano, aby przebudzić się i funkcjonować,
- w czasie treningu, aby pobudzić organizm do wysiłku,
- w czasie sytuacji stresujących, abyśmy byli gotowi do ucieczki lub działania.

Niestety zdarza się tak, że wysoki poziom kortyzolu występuje niekoniecznie wtedy, kiedy nam na tym zależy. Między innymi wieczorem, gdy chcemy się wyciszyć i udać, spać, aby zregenerować organizm. Powodem tego może być działające na nasz organizm światło niebieskie, emitowane przez urządzenia elektroniczne. Dlatego też warto wyłączyć cały sprzęt w pokoju i nie siadać do komputera, telefonu, czy przed telewizorem, na około 1-2 godziny przed pójściem spać. Inny powód to późny trening, powodujący wzrost kortyzolu. Warto w takiej sytuacji wykonywać go wcześniej.

Aby wspomóc się w ułatwieniu zasypiania, zbiciu kortyzolu i poprawie jakości snu, zastosować warto następujące suplementy:

1. Ashwagandha: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Ashwagandha_Forte-opis37732.html,
2. Melatonina: https://www.sfd.pl/sklep/Swanson_Melatonin-opis37295.html,
3. GABA: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_GABA-opis36008.html,
4. ZMA: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_ZMAX-opis35103.html.



Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
zgadza sie. mozesz pomyslec o dodatku melatoniny czy np gaby


Zmieniony przez - magikcjanin w dniu 2017-12-10 07:13:33
Wysłana -
Śmiało możesz zastosować takie połączenie. Te dwa suplementy z reguły sprawdzają się dobrze w celu poprawy jakości snu. Dodać można do tego ewentualnie ZMA, aby poprawić jakość snu.
Wysłana -
Z tego co napisałeś wnioskuję, że nie budzisz się w nocy tylko rano jesteś zaspany i zmęczony. Weźmiesz melatoninę to jeszcze gorzej Ci się będzie wstawać:) adhwaganda jak najbardziej ok tylko na efekty trzeba trochę poczekać. ZMA możesz śmiało dać ale ja bym próbował wspomóc się jakaś l-theanina - fajnie pomaga usnąć. Ktoś napisał GABA - widocznie nigdy nie brał tego a poleca. GABA nie przekracza bariery krew-mozg i po prostu nie dziala. Phenibut to zaj**ista rzecz na sen i stresy - ale zaznaczam, że tylko doraźnie. Teanina 400mg do 600 mg działa bardzo dobrze a phenibut w zależności od tego jak ktoś ma zjechany układ gabaergiczny. Zazwyczaj od 300 do nawet 1500 czy 2000 mg.
Wysłana -
Dzięki za odpowiedzi, a tą ashwagandhe w jakiej porze dnia brać? Czy nie ma to większego znaczenia? I jeżeli nie budzę się w nocy, tylko nie mogę zasnąć to mówisz melatonina nie jest najlepszym pomysłem?
Aa, i jeszcze jedno, jeżeli obecnie biorę witaminy z Olimpu Multiple Sport to jest sens kupować ZMA?


Zmieniony przez - PuchyX4 w dniu 2017-12-10 11:05:52
Wysłana -
Najlepiej ekstrakt standaryzowany, przed snem. Melatonina będzie dobrym rozwiązaniem, gdy nie możesz zasnąć. Ashwagandha również z uwagi na możliwość zbicia kortyzolu.
Wysłana -
tak jw. kolega dobrze napisał - melatonina jest ok jak nie możesz zasnąć bo ona Ci to ułatwi. Pamiętaj tylko o tym, że rano będzie Ci jeszcze gorzej się dobudzić:) moim zdaniem lepsza w tym przypadku będzie l-teanina przed snem. Ashwaganda przed snem jak domer pisał. Pisałem to już w innym temacie więc napiszę to jeszcze tutaj bo może się komuś przyda. Blue Light Filter- polecam zainstalować jak ktoś wieczorami gapi się w monitor - niebieskie światło hamuje wydzielanie się melatoniny w organizmie.
Wysłana -
To może lepiej zamiast czegoś na zaśnięcie lepiej zastosować coś na pobudzenie? Może coś w stylu różeńca górskiego?
Wysłana -
Moim zdaniem lepiej uregulować sen najpierw. Oczywiście żaden suplement nie sprawi, że rano będziesz się budzić pełen energii, euforii i chęci do życia. Chyba, że masz opcje codziennie budzić się w łóżku z dwoma cycatymi latynoskami i z widokiem błękitny ocean :) Na wszystko potrzeba czasu, musisz uregulować sen by była jakaś stabilność, z czasem z rana będziesz się lepiej czuć - każdy rano potrzebuje 'chwili' by wskoczyć na obroty :) Moim zdaniem możesz dołożyć do porannej suplementacji rhodiolę + np. żeń szeń i będzie ok. Pamiętaj jednak, że najważniejszy w Twoim przypadku jest zdrowy sen.
Wysłana -
PuchyX4
To może lepiej zamiast czegoś na zaśnięcie lepiej zastosować coś na pobudzenie? Może coś w stylu różeńca górskiego?


wykorzystanie adapogenow bedzie tylko rozwiazaniem, tkore stanowi czesc dzialania, poprawiajacego jakosc samego snu, jak i jego higiene, samo wykorzystanie suplementow, jak ashwy przed snem, a rozenca rano, nie rozwiaze problemu, melatonina bardziej nadaje sie do wykorzystania doraznego, gdy mamy kilka nieprzespanych dobrze nocy i mamy zamiar w koncu pospac
Wysłana -
To w takim razie jest sens zainwestować w ZMA podczas gdy biorę witaminy Multiple Sport z Olimpu? Nie będą wtedy za duże dawki witaminy b6 cynku i magnezu? Bo jakby nie patrzeć te witaminy z Olimpu to mają już ich spora dawkę. Co myślicie? I czy można przyjmować te witaminy przez cały rok czy robić jakieś przerwy?
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź