SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Trening dla zaawansowanych

Dodaj odpowiedź

Anty pompa.

Wysłana -
Cześć. Treść tematu trochę na przekór i nie dlatego że na siłowni nie lubię pompy.
Jednak ja trenuję triathlon i po kilku godzinach w siodełku boli mnie kręgosłup w odcinku lędźwiowym. Choruję na dyskopatie (nie wiem czy nie mam wypadniętego dysku, czekam na tomograf).
Dzisiaj po 75 km odczytałem ból i musiałem zatrzymać się na chwilkę.
Zauważyłem bardzo dużą właśnie pompę na prostownikach.
Rozmasowałem, porozciągałem i dalej w trasę.
Jak jednak najszybciej pozbyć się pompy z mięśni.
Lód?
Masaż?
Ciepło?
Rozciąganie?
Chodzi żeby na szybko to zniknęło.
Pozdrawiam.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Rozciąganie statyczne powinno w miarę szybko przynieść ulgę.

Ale to na pewno pompa a nie zwykłe zmęczenie i kwas mlekowy ?
Wysłana -
Nie.
Lecze się na kręgosłup i znam ten ból który towarzyszy mi tam gdzieś w tle cały czas.
Wystarczy że na siłowni przyjmę pozycję do wioslowania sztanga i już boli.
I na początku treningu nic nie czuję. Dopiero właśnie jak jest pompa to.mam gdzieś na jakiś nerw ucisk.
Technicznie staram się wykonywać wszystko idealnie bo wiem czym grozi brak techniki w moim wypadku.

Tak btw... przerabane z tym kręgosłupem.
Ostatnio byłem na fizjoterapii gdzie mnie "rozciągali" na takim leżącym wyciągu.
Czuje się jeszcze gorzej!
Muszę zrobić rezonans ale prywatnie trochę kosztuje z kolei z NFZ czekanie w cholere.
W październiku 16r rozkojarzyłem się przy martwym i jak yebło to trzyma mniej lub bardziej cały czas! Słyszałem rekomendacje o pewnym kręgarzu w okolicy ale czy ja wiem... trochę szarlataństwo i niepewność.
Wysłana -
A konsultowałeś się z dobrym fizjoterapeutą prywatnie ? Bo te "rozciągania" to chyba praktykują rehabilitanci a Ci niestety nie pomogą w sprawach kręgosłupa.

Tu potrzeba solidnej terapii manualnej.
Wysłana -
Kręgarz to jednak loteria. Może faktycznie pomóc a może i również zaszkodzić. Z resztą on chyba nie pomoże bez dokładnego rezonansu na papierze.
Wysłana -
Też polecam ćwiczenia z doświadczonym fizjoterapeutą (indywidualne bądź tańsze grupowe). A ponadto wzmacnianie w kontrolowany sposób tyłu ciała - pośladków i prostownika (hip thrusts, hyperextensions, revers hyperextenions). Mówię Ci, silne pośladki to niesamowita różnica dla popsutego kręgosłupa. Może też siodełko pod innym kątem zamontować? Ramę zmienić na mniej sportową?



Zmieniony przez - xorton w dniu 5/23/2017 2:00:41 PM

Zmieniony przez - xorton w dniu 5/23/2017 2:01:53 PM
Strona 1 z 1
Dodaj odpowiedź