Płaski, wyrzeźbiony brzuch, tak zwany sześciopak, to cel, do którego dąży wielu bywalców siłowni bez względu na płeć. Niestety osiągnięcie tego zamierzenia nie należy do najłatwiejszych zadań.

W tym artykule nie będę poruszał kwestii diety, która stanowi podstawę, jeśli chodzi o możliwość odsłonięcia ciężko wypracowanych mięśni brzucha, a zajmę się wyłącznie kwestią treningu, gdyż bez ćwiczeń nie da się osiągnąć wymarzonego sześciopaka.

Opiszę ćwiczenia, które warto włączyć do swoich treningów oraz obalę mity związane z pokazywaniem mięśni brzucha i postaram się wytłumaczyć, dlaczego niektóre ćwiczenia są nagminnie wykonywane na siłowni, a tak naprawdę nie pomagają nam zbudować wymarzonego sześciopaka.

(...)

NAJLEPSZE ĆWICZENIA NA MIĘŚNIE BRZUCHA

OK, wiemy już że nasz cały „kaloryfer” to nie jeden mięsień, a grupa mięśni, więc aby skutecznie zbudować sześciopaka, należy wykonać więcej niż jedno ćwiczenie, tzw. brzuszki, gdyż nie zaangażuje to w pełni wszystkich partii mięśniowych, na których nam zależy.
Poniżej przedstawię, jakie ćwiczenia najlepiej wybierać podczas planowania treningu brzucha, tak aby nasz wysiłek nie poszedł na marne, a trening był jak najbardziej skuteczny.

(...)

OK, wystarczy! O mitach i „głupotach” bywalców siłowni można by napisać książkę!
Skupmy się teraz na tym, co najważniejsze - jak wpleść tych 5 najbardziej efektywnych ćwiczeń na brzuch w swój plan treningowy. Dam kilka przykładów poniżej.

Przykład 1

Założenia

Jesteś osobą początkującą, trenujesz 3x w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek) metodą FBW (Full Body Workout).

W takim przypadku polecałbym, aby trening brzucha (jeśli to możliwe) odbywał się

(...)


cały artykuł do przeczytania w 46. numerze magazynu Perfect Body w sprzedaży na początku sierpnia 2017 w: 

salonach prasowych Kolporter, Empik oraz RUCH,
punktach Perfect Body Center,
najlepszych sklepach z suplementami diety i odżywkami dla sportowców,
prestiżowych klubach fitness.