SFD.pl Odżywianie i Odchudzanie

Dodaj odpowiedź

Śniadanie po treningu na czczo (redukcja)

Wysłana -
Ćwiczę zawsze na czczo przed pracą. Później w pracy jem śniadanie.

Na śniadanie zawsze zjadam:
- 50g gotowanych płatków owsianych
- 1 banan
- 1 kiwi
- 30g białka
- kilka orzechów

Jednak z tego co wyczytałem na forum, może to nie być optymalne dla mnie rozwiązanie, ponieważ jeśli zjem płatki owsiane, to dostarczę od razu węgli do organizmu i zatrzymam (?) spalanie tłuszczu.

Czy nie lepszym rozwiązaniem przy redukcji będzie np.
"Zaraz po treningu" (20-30min po) zjeść shake:
- shake: banan, białko 30g, 200ml mleka + 200ml wody
I po godzinie dopiero śniadanie:
- 50g płatków owsianych (na wodzie)
- kiwi
- orzechy

Wiem, że po treningu wszyscy polecają np. mięso + biały ryż, ale ciężko "jeść na śniadanie" obiad

Czy będzie lepiej jeśli przestawię to w ten sposób, patrząc przez pryzmat redukcji czy nie ma to znaczenia?

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
banan + mleko to też węglowodany, żadnego spalania nie zatrzymasz, węgle nic nie zatrzymują a nawet moga spotęgowaćprocesy spalania, lepsze od płątków będzie jakiś ryż, zboża są ciężko strawne.
https://www.facebook.com/tadeusz.sowinski.9/posts/1256209021189619 
Wysłana -
To o czym napisałeś to kompletna bzdura - teoria wyssana z palca. Po treningu istotna jest przede wszystkim odpowiednia ilość aminokwasów, jeśli celem jest nasilenie regeneracji jak i pobudzenie enzymów anabolicznych. Węglowodany nie blokują spalania tłuszczu, to obłęd.
Wysłana -
Wszystkie płatki są ciężko strawne?
Większość swojego życia jem płatki owsiane / jaglane / orkiszowe - wszystkie gotuje wcześniej. Dodatkowo mówi się, że owsianka na śniadanie to dobra opcja.

"Jeżeli celem jest odchudzanie, czyli spalanie tkanki tłuszczowej, to posiłek potreningowy będzie znacząco się różnił od opisanego powyżej. Osobom odchudzającym się zdecydowanie nie zaleca się spożywania węglowodanów po treningu.

W trakcie ćwiczeń dochodzi do ogromnego wydatku energetycznego. Przez pierwsze 20–25 minut organizm wykorzystuje węglowodany jako źródło energii. Gdy tego źródła zaczyna brakować, organizm „przerzuca się” na tkankę tłuszczową. Od tego momentu trening siłowy czy aerobowy zaczynają realizować cel, jakim jest utrata tkanki tłuszczowej.

Dzieje się to w następujący sposób. Gdy organizm potrzebuje energii dla wykonywania ćwiczeń, a rezerwy glikogenu są na wyczerpaniu, zaczynają się procesy rozpadu komórek tłuszczowych"
Wysłana -
dudee
To o czym napisałeś to kompletna bzdura - teoria wyssana z palca. Po treningu istotna jest przede wszystkim odpowiednia ilość aminokwasów, jeśli celem jest nasilenie regeneracji jak i pobudzenie enzymów anabolicznych. Węglowodany nie blokują spalania tłuszczu, to obłęd.


Ja tego nie wymyśliłem. Znalazłem takie info w internecie. Dlatego chciałem to zweryfikować na forum.

http://www . fabrykasily . pl/diety/co-jesc-po-treningu-i-kiedy


Zmieniony przez - sectorek w dniu 2018-01-05 10:48:59
Wysłana -
Kontynuując temat owsianki, bo nie mogę edytować konkretnego posta...

Dziwnie mi sobie wyobrazić jedzenie ryżu na śniadanie, zwłaszcza, że płatki z owocami są bardzo smaczne. Minus tylko taki, że czytałem, że po treningu powinno się zjeść coś o wysokim IG np. banan. Płatki owsiane mają w porównaniu z białym ryżem niski IG. Dlatego też zastanawiałem się czy nie lepsza opcja to zaraz po białko / banan a później owsianka + owoc jako powiedzmy wtedy drugie śniadanie.

Po +/- 2-3h od czasu śniadania jem obiad (~12-13:00).


Zmieniony przez - sectorek w dniu 2018-01-05 10:55:43
Wysłana -
Już dawno pogodziłem się z tym że w tym sporcie nie ma pojęcia śniadanie/obiad/kolacja.
Tobie też radzę będzie Ci łatwiej, teraz nawet znajomych nie dziwi na śniadanie w pracy 0 7 rano, karkówka w pomidorach z kaszą gryczaną i brokułami


Zmieniony przez - DamianB86 w dniu 2018-01-05 12:24:15
Wysłana -
na śniadanie owsianka dobra ale nie jako posiłek potreningowy.
Wysłana -
Czyli jeśli jem na obiad np. indyka / ryż / warzywa to lepiej zamienić te posiłki miejscem?

Po treningu:
banan / mleko / woda / białko

Po 1-2h:
indyk / czarny ryż / warzywa

"obiad":
gotowane płatki owsiane + owoc

Rozumiem, że w dzień "restowy" odwrócona kolejność (płatki na śniadanie / indyk na obiad) jest OK?
Wysłana -
Zamiast owsianych możesz sobie kupić płatki ryżowe czy jaglane i wtedy będzie ok, chodzi o błonnik nie rozpuszczalny który może powodować uczucie ciężkości u nie których.
Pozdrawiam
Wysłana -
Czyli w takim razie jaglane Jadałem je na zmianę, ale na ciepło owsiane smakują lepiej.

Dzięki.


Zmieniony przez - sectorek w dniu 2018-01-05 15:06:19
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź