SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Ćwiczenia przy uszkodzonym kolanie.

Wysłana -
Witam.
Mam uszkodzone kolano i czekam na artroskopie. Czy są jakieś ćwiczenia które nie obciążają kolana? Dodam, że na co dzień normalnie funkcjonuje, ból jest znośny, nie dam rady tylko biegać. Artroskopia dopiero za pół roku, w między czasie chciałbym zgubić kilka kg. Chciałbym ćwiczyć w domu gdzie dysponuje podstawowymi rzeczami tzn. ławka, sztangi, hantle, rowerek. Bardzo was proszę o rady.

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Możesz wykonywać ćwiczenia na górę ciała bez większych problemów co w połączeniu z sensowną dietą może dać pozytywne rezultaty.
Wysłana -
Polecisz jakiś konkretny zestaw ćwiczeń dla laika?
Wysłana -
Ale nie miałeś doświadczenia w ogóle wcześniej z treningiem na siłowni ? czy jakieś doświadczenie jest ?
Wysłana -
Z powodzeniem jestes w stanie przećwiczyć całe ciało. Tylko będziesz musiał wykonywać ćwiczenia w pozycji siedzącej/leżącej.
Wysłana -
Współczuję. Nie miałem artroskopii, ale wiem że jest to kolejne inwazyjne badanie. Osobiście miałem tylko (lub aż) skręcone 3x kolano i 2x pojawił się krwiak. Co a tym idzie niemożność ustania na nodze. Krwiak usuwałem zastrzykami w podbrzusze.

Przy ćwiczeniach na ławeczce (na płasko lub ze skosem) będziesz też musiał uważać na nogi.

Np. przy wyciskaniu pozycja ciała nie może opierać się na nogach (co wiele ułatwia przy ćwiczeniach). Zmiana ustawienia stóp nic nie zmieni. Po prostu musisz wyłączyć tą partię na czas rehabilitacji. Ciężar opierałem na sile barków, grzbietu i rąk.

Osobiście nie używałem żadnych opasek i ściągaczy. Zacząłem przyjmować glukozaminę z chondroityną (pomimo sprzecznych opinii).

Pamiętaj, że trening dolnych partii mięśni pobudza hormon wzrostu, który wspomaga budować górę naszego ciała. Pozdro.
Wysłana -
SimPulse

Ja tylko dodam, że trening dolnych partii nijak nie wpływa na rozwój góry i jest to dawno obalone. Wiekszy wyrzut hormonów anabolicznych ? Ale one spadają bardzo szybko po skończeniu treningu, zatem nie ma to wielkiego znaczenia dla póżniejszej regeneracji.
Wysłana -
rion10 przestałem ćwiczyć już jakieś 4 lata temu, więc doświadczenie nie mam praktycznie żadnego. Dzięki Panowie za rady, a czy ktoś poleciłby jakiś plan na początek?
Wysłana -
Choćby z artu podwieszonego pierwszy rok treningów możesz wziąć oczywiście z pominięciem ćwiczeń na nogi.
Wysłana -
Z artykułu wynika, że świeżak powinien zacząć od tego:
Przysiad
Wyciskanie sztangi leżąc
Martwy ciąg
Podciąganie na drążku lub Wiosłowanie
Odpada mi przez kolano na pewno przysiad, nie wiem jak będzie z martwym ciągiem. Czy dodać coś jeszcze do tego?


Zmieniony przez - enzo89 w dniu 2017-02-24 13:25:50
Wysłana -
enzo89 - przecież wybrałeś plan ćwiczeń, w których stabilność i siła nóg mają znaczenie. Może tylko podciąganie nie odpada ponieważ możesz zeskoczyć na jedną (jeśli futryna wąska, a Ty nie ważysz więcej niż ścigacz).

Wybierz ćwiczenia na górne partie mięśni, tj. grzbiet, barki, ręce, kl.piersiowa, itd.
Z przykładem jeden dzień treningu:
1. Rozgrzewka (nożyce na brzuchu - unoś na przemian nogi do góry, pływanie na brzuchu - imituj pływanie na macie, unoszenie jednoczesne wyprostowanych nóg i rąk ku górze, itp. itd.)
2. Unoszenie hantli w przód oburącz lub na przemian - 3x15
3. Unoszenie hantli w opadzie tułowia 3 x 15 (możesz położyć się na ławeczce)
4. Unoszenie sztangielek bokiem w górę - 3 x 15
5. Wyciskanie hantli oburącz lub na przemian - 3x15

Masz w przykładzie 12 serii. Na początek może będzie dla Ciebie wystarczająco. Zawsze możesz dodać jakieś ćwiczenie, zamienić z innym dniem (ta sama partia mięśni), zmienić ilość serii albo ciężar. Pozdrawiam.


Zmieniony przez - SimPulse w dniu 2017-02-24 13:53:41
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź