SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

Ćwiczenia na odchudzanie oraz pupę dla chłopaka

Ankieta - proszę o pomoc

Płeć mężczyzna
Wiek 15
Waga 66
Wzrost 171
Cel treningowy jędrne pośladki ,utrata wagi
Staż treningowy na siłowni brak
Uprawiane inne sporty brak
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) tylko prowizoryczne, np hantle z butelek
Dieta 3
Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje) płaskostopie, skrzywienie kręgosłupa boczne, prawa noga dłuższa o 1cm od drugiej
Zażywane suplementy brak
Ostatnio przerabiany plan brak
Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc) nie potrafię ich prawidłowo wykonać, nie umiem znaleźć na internecie porady jak w ogóle zrobić martwy ciąg
Wysłana -
Witam bardzo serdecznie wszystkie użytkowniczki oraz użytkowników tego forum. Chciałbym przedstawić mój problem, a raczej kilka problemów na które się natknąłem.

Najpierw może krótki opis mnie: jestem chłopakiem, 15 lat, 171 cm, 66,5 kg, forma fizyczna nienajlepsza lekko mówiąc, a właściwie to od zawsze zaniedbywana, do tego mam płaskostopie, lekkie skrzywienie kręgosłupa na prawo oraz prawą stopę dłuższą o centymetr od lewej.

Właściwię to moją przygodę z ćwiczeniami zacząłem w tym roku w styczniu, ćwiczyłem co wieczór codziennie 6 serii: 20 przysiadów, 2 minuty biegu w miejscu, 10 brzuszków, 5 pompek, i 10 skłonów. Na początku takie coś wraz z dietą, a raczej z zrezygnowaniem ze słodyczy zadziałało, straciłem około 5-6kg, ale po 3 miesiącach właściwie przestałem widzieć efekty czegokolwiek, moja forma nie zwiększała się zbytnio, a waga stała w miejscu 64kg. Zgubiłem wtedy motywację, i przybrałem parę kilo do 67,5kg.

W te wakacje postanowiłem, że znowu zacznę ćwiczyć, i tym razem wyrobię sobie formę, schudnę zbędne kilogramy oraz wyrzeźbię sobie mięśnie pośladkowe.

Po godzinie szukania znalazłem obiecujący pakiet, a mianowicie takie bieganie:
https://www.texnoklimat.com/super/texnoklimat/from-couch-to-5k-couch-to-5k-training-schedule-pdf-7-490-x-504.jpg

Autor artykułu w którym była ta tabelka podana zalecał aby w dniach "relax' robić lekkie kardio przez pół godziny, więc znalazłem wideo na youtube:




Do tego, aby wyrzeźbić sobie pośladki zalecał on używanie tej aplikacji na telefon, codziennie 5 minutowe ćwiczenia na pośladki (ćwiczyć codziennie po kardio/bieganiu:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tinymission.dailybuttworkoutfree&hl=en_US

Robiłem ten program w nadziei na poprawę formy i sylwetki, ale od samego początku miałem wrażenie, że robię coś nie tak... Z jednej strony czułem zmęczenie, byłem spocony po każdym treningu, ale nie czułem takiego specyficznego bólu mięśni, a tym bardziej pośladków, nie miałem zakwasów... W końcu po 2 tygodniach, i straceniu tylko 1 kg mimo jedzenia 3 posiłków doszłem do wniosku, że coś robię źle.

Spróbowałem poczytać na internecie poradniki jak poprawnie wykonywać ćwiczenia, ale przy byciu zbombadowanym sprzecznymi wskazówkami i skomplikowanymi informacjami za bardzo mi to nie pomogło, i to wszystko przy wygooglowaniu zwykłego przysiadu!

Pytam zatem, co zmienić, co poprawić, żeby schudnąć i wyrobić sobie pociągający tyłek? Jak poprawnie ćwiczyć, co ćwiczyć?

Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów?

sylwia i emil Indywidualne plany dietetyczne i treningowe Sprawdź więcej
Wysłana -
Bez diety odpowiedniej żadne ćwiczenia i suplementy nie dadzą efektów odpowiednich ,
masz dopiero 15 lat więc w zupelności wyatrczy kilka zmian w diecie i będzie już dobrze ( nie musisz odrazu układać restrykcyjnych diet )

Wstaw zdjęcie podglądowe bo waga i wzrost wskazują że redukcja nie powinna być twoim celem .Ćwiczyć należy całe ciało a nie tylko pupe :) więc powinieneś zabrac się za treningi ogólnorozwojowe


Polecam tematy z linku do poczytania

http://www.sfd.pl/######_Najważniejsze_tematy_dla_JUNIOR_a_!!!!!_######-t834427.html 
Wysłana -
Trenig musi być siłowy np trening domatora, nie napisałeś nic o odżywianiu, trudno jakieś uwagi wnieść nie widząc jak się odżywiasz. Apki ze sklepu play olej i nie korzystaj z nich
Wysłana -
anubis84
Trenig musi być siłowy np trening domatora, nie napisałeś nic o odżywianiu, trudno jakieś uwagi wnieść nie widząc jak się odżywiasz. Apki ze sklepu play olej i nie korzystaj z nich
Dlaczego mam te apki olać, co jest z nimi nie tak? Swoją drogą odżywiam się chyba zdrowo, jem 3 posiłki dziennie, czasem zdarzy mi się podjeść coś niezdrowego między nimi
Wysłana -
monkey22
Bez diety odpowiedniej żadne ćwiczenia i suplementy nie dadzą efektów odpowiednich ,
masz dopiero 15 lat więc w zupelności wyatrczy kilka zmian w diecie i będzie już dobrze ( nie musisz odrazu układać restrykcyjnych diet )

Wstaw zdjęcie podglądowe bo waga i wzrost wskazują że redukcja nie powinna być twoim celem .Ćwiczyć należy całe ciało a nie tylko pupe :) więc powinieneś zabrac się za treningi ogólnorozwojowe


Polecam tematy z linku do poczytania

http://www.sfd.pl/######_Najważniejsze_tematy_dla_JUNIOR_a_!!!!!_######-t834427.html



Cała kupa linków, więc średnio mi to pomaga, nie wiem nawet do czego konkretnie zajrzeć...

Moja przykładowa dieta to:

śniadanie - Jajko, herbata, dwie kromki chleba posmarowane serkiem, 2 plastry sera, pomidor,

obiad - Zupa (rosół, barszcz etc.), 2 ziemniaki gotowane, schabowy, surówka

kolacja - 1 lub 2 kanapki posmarowane serkiem, na to szynka lub ser

Do tego mniej więcej dwa razy w tygodniu zdarzy się jakiś wyskok, np pizza, lub chipsy, gałka loda etc

Nie da rady wyćwiczyć jednej części ciała? Nie zależy mi jakoś specjalnie na np silnych rękach, tylko na tej konkretnej...

I ostatnie, jak mają wyglądać te zdjęcia podglądowe?
Wysłana -
Do wszystkich linków? Skoro temat to "najważniejsze tematy", to chyba jasne, że jest ich kilka. Wiedza nie boli, a ta na dodatek jest za darmo. Jakbyś przeczytał, to co monkey22 to byś takich pytań nie zadawał. Jakbyś przejrzał kilka tematów, to tez wiedziałbyś jakie zdjęcia. Przy takim poziomie zaangażowania - sukcesów nie wróże. Żeby dobrze wyglądać, trzeba się napracować.
Wysłana -
Podałem ci spis najważniejszych linków - nikt ci nie każe czytać wszystkich ( jednak warto wiedze przyswoić dla samego siebie ) masz czysto i klarownie podpisane i rozłożone tematy więc sobie wybieraj które cię interesują - wiedza w pigułce .
Jak deja vu - gdybys choć trochę się zaangażował to nie musialbyś praktycznie o nic już pytac bo tam masz wszystko .

Bez odpowiedniej podstawowej wiedzy trafisz kiedyś na byle jakiego doradce i bedziesz lykał wszystko co ci będzie proponwał wierząc że doradza dobrze - wiedza nigdy nie ginie .Pzdr
Wysłana -
I tego jedzenia mogłoby być trochę więcej.
Wysłana -
Dziękuję za linki, niektóre przerobiłem, tylko raczej nie o to mi chodziło. Wiedza jest oczywiście przydatna, i na wyciągnięcie ręki, tylko, że informacje o osobach w moim wieku są dość szczątkowe, a napotkałem się parę razy ze stwierdzeniem, że osoby w moim wieku nie powinny zbytnio robić ostrych diet, nie ćwiczyć zbyt ostro, a suplementacja całkiem odpada. Mam wrażenie, że te artykuły zostały napisane z myślą o osobach 18+, więc nie wiem za bardzo jaką kalkę sobie na nie wziąć, żeby sobie nie zaszkodzić. Sam wiedzy na ten temat praktycznie nie mam, więc pytam o radę. Kilka tematów tam jest dla ludzi w moim wieku, ale nie wiem jak to nanieść na tą całą resztę, trochę to sobie zaprzecza.
Wysłana -
ronie220
I tego jedzenia mogłoby być trochę więcej.

A co do jedzenia to naprawdę zależy, dziś na przykład zjadłem rano dwie bułki. Jedna posmarowana dżemem, druga masłem orzechowym. Nie mam jakiejś stałej diety, bo boję się sobie zaszkodzić
Wysłana -
maciek103
ronie220
I tego jedzenia mogłoby być trochę więcej.

A co do jedzenia to naprawdę zależy, dziś na przykład zjadłem rano dwie bułki. Jedna posmarowana dżemem, druga masłem orzechowym. Nie mam jakiejś stałej diety, bo boję się sobie zaszkodzić
zaszkodzić mozesz sobie takim byle jakim odzywianiem jak te bułki , dobrą dieta możesz sobie pomóc co najwyżyj. Oczywiście nie chodzi o to abys w wieku 15 lat mial restrykcyjną dietę i wszytsko liczy . Wystarczy że zastosujesz się do 10ciu wskazówek zdrowego odzywiania - wyeliminujesz syfiaste jedzenie a wprowadzisz bardziej wartościowe i już będzie super
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź