SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja sfd sklep ikona SKLEP z odżywkami

SFD.pl Trening dla początkujących

Dodaj odpowiedź

[ART] Pierwszy rok treningów

Wysłana -
Rób kilka serii po maks powtórzeń i będzie ok.
Wysłana -
Mam kilka pytań "organizacyjnych". Po dwuletniej przerwie zaczynam ponownie przygodę z siłownią i od początku ćwiczę systemem FBW 5x5 (wg. SAKERA).
1. Z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć, dlaczego dla zupełnych amatorów poleca się FBW, skoro wszędzie piszą, że jest on BARDZO wymagający dla organizmu. Dodatkowo w mojej opcji 5x5 ciężar dobieram tak, aby wykonać tylko 5 powtórzeń, czyli jest on naprawdę duży. Widzę tu jakiś paradoks, bo wydawało mi się, ze niewyćwiczony organizm nie powinien wykonywać tak mało powtórzeń tak wielkimi ciężarami. Nie ogarniam tego.
2. W planie FBW Sakera jest w jednym dniu m.in. : martwy ciąg i wiosłowanie sztangą. Czy nie są to ćwiczenia działające na zbyt podobne partie mięśni, żeby je ćwiczyć w ten sam dzień?
3. Bez względu na to, jak dużym ciężarem bym nie ćwiczył, nie mam zakwasów. Ostatnio robiłem biceps 5x5 prostą sztangą. Obciążenie dobrałem tak, że przy 3, 4 i 5 serii ledwo dobiłem do 5 powtórzeń. I co? I nic! Lekki ból na drugi dzień, ale mógłbym spokojnie dzień po dniu robić ten mięsień.
Kiedyś po zrobieniu rozpiętek nie mogłem zadrzeć ręki do góry, teraz przy niemal 90% obciążeniu, na drugi dzień praktycznie wszystko mija. To już sam nie wiem, czy taki mam organizm czy coś źle robię.



Zmieniony przez - banan_tolek w dniu 2017-11-19 18:01:14
Wysłana -
FBW robię tylko na redukcji. Na jej początku. Dlaczego? Bo wg mnie daje w kość a o to na redukcji chodzi (pot ma się lać po d...).

Co do treningu siłowego to mam podobnie. Jak zrobię np klatkę dużym ciężarem i mało powtórzeń to na drugi dzień nic nie czuję. Mam wrażenie, że trening się nie odbył. Zaś jak robię hipertrofię z mniejszym ciężarem i większą liczbą powtórzeń to mięsień potrafię czuć przez kilka dni. Nie wiem od czego to zależy ale tak właśnie mam.
Wysłana -
Chyba jednak zamienię 5x5 na mniejsze ciężary i więcej powtórzeń, bo mam wrażenie, że mięśnie zwyczajnie nie dostają po doopie. Ogólnie moim celem jest zrzucenie tłuszczu.
Wysłana -
Fbw jest wymagający ale męczysz ogólnie całe ciało a nie konkretną partię. W splicie najczęściej zarzynasz jeden mięsień.
Strona 318 z 318
Dodaj odpowiedź