SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

+35 Zgubić brzuch i wzmocnić mięśnie jednocześnie?

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 13996

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 0 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 6
Witam wszystkich serdecznie!
Mam 36 lat. 10 lat byłem kucharzem, czyli zero diety, niezdrowe, tłuste, cięzkie jedzenie. Wcześniej byłem DJ-em, singlem, czyli zła dieta, alkohol, nieregularne spanie... W efekcie tego wszystkiego ważę 98kg (3 miesiące temu 104kg), ale mam 191cm wzrostu. Od 2 lat mam już ustatkowane życie, żonę, dwójkę dzieciaków i przyszedł czas, by wreszcie o siebie zadbać, na poważnie. Nie jestem zielony totalnie jeśli chodzi o siłownię, trenowanie, redukcję itd, bo już wcześniej kilkukrotnie próbowałem coś ze sobą robić, ale zawsze było coś, co spowodowało, że przerywałem treningi. Widzę się jako dość wysokiego i szerokiego faceta o chudych rękach i nogach, za to wielkim brzuchu. Zdrowotnych problemów raczej żadnych nie odnotowałem... Moje pytania, to:
-czy można jednocześnie gubić brzuch i łapać masę mięśniową? Jeśli tak, to jaki zestaw ćwiczeń po kolei stosować? Ktoś mi kiedyś sugerował najpierw mięsnie, a zaraz potem aeroby, ale ktoś inny stwierdził, że spalę mięśnie, a nie tłuszcze... (Mam w domu do dyspozycji bieżnię, hantle, sztangę, ławeczkę)
-jaką suplementację stosować? Spalacz? Bulk? Gainer? (Chyba nie...), Białko? Węgle? L-karnityna? Kreatyna?.....
-mój problem polega na tym, że mogę trening robić dopiero około 22:00-23:00, ponieważ do 22:00 najczęściej pracuję. Jeśli o tej porze ćwiczę, to jak przyjmować ewentualne odżywki, węgle, białka...?